hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) تاریخچه بمب افکن‌ها؛ از پرتاب کننده‌های نارنجک‌های دستی تا ویران کننده شهر‌های بزرگ

(تصاویر) تاریخچه بمب افکن‌ها؛ از پرتاب کننده‌های نارنجک‌های دستی تا ویران کننده شهر‌های بزرگ

بمب افکن‌های امروزی، مانند بمب افکن بسیار سری B-۲۱ Raider، تحقق یک رویای صد ساله هستند. با این حال، تحقق این رویا با قیمت گزافی همراه است که کمتر کشوری توان پرداخت آن را دارد. در ادامه این مطلب به بررسی خلاصه تاریخچه بمب افکن‌ها می‌پردازیم.

بمب افکن با قابلیت عبور از تمام اقیانوس ها، عبور از سیستم‌های دفاعی دشمن و سپس حمله به هدفی با چنان دقتی که می‌تواند ۵۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را از پنجره دشمن عبور دهد، یکی از قدرتمندترین و پایدارترین سلاح‌های جنگ مدرن است.

به گزارش روزیاتو، در حالی که ماموریت بمب افکن‌ها اکنون یکسان است، اما همیشه اینطور نبوده است: بمب افکن‌های امروزی، مانند بمب افکن بسیار سری B-۲۱ Raider، تحقق یک رویای صد ساله هستند. با این حال، تحقق این رویا با قیمت گزافی همراه است که کمتر کشوری توان پرداخت آن را دارد. در ادامه این مطلب به بررسی خلاصه تاریخچه بمب افکن‌ها می‌پردازیم.

(تصاویر) تاریخچه بمب افکن ها؛ از پرتاب کننده‌های نارنجک‌های دستی تا ویران کننده شهر‌های بزرگ

بمب افکن جدید B-۲۱ Raider که انتظار می‌رود امسال به پرواز درآمده و بزودی جایگزین بمب افکن‌های آمریکایی B-۱ و B-۲ شود

سخن پایانی

بمب افکن‌ها در ۱۰۰ سال گذشته به طور چشمگیری موثرتر شده اند. با توانایی پرواز بین قاره ای، استفاده از سلاح‌های متعارف و هسته‌ای و قابلیت فرا خواندن با یک پیام ساده به خدمه انسانی، بمب افکن‌ها ابزاری ارزشمند برای یک ابرقدرت است. کشور‌هایی که بمب افکن‌ها را به پرواز در می‌آورند، یک باشگاه نخبه و اختصاصی را تشکیل می‌دهند، باشگاهی که اعضای آن می‌توانند با صرف هزینه‌ای هنگفت، ویرانی‌های عظیمی را به بار آورند.

منبع: fararu-679502

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد