hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > تحلیل رویترز از روزهای پس از جنگ غزه؛ اسرائیل ناکام خواهد ماند

تحلیل رویترز از روزهای پس از جنگ غزه؛ اسرائیل ناکام خواهد ماند

رویترز در تحلیلی درباره آنچه پس از جنگ غزه و اسرائیل رخ می‌دهد نوشت: سؤالات کلیدی این است که آیا اسرائیل اساسا می‌تواند حماس را از بین ببرد و آیا ایالات متحده، متحدان غربی و دولت‌های عربی نیروهای نظامی خود را به میدان می آورند یا نه.

رویترز تحلیلی از مقیاس عظیم مربوط به آنچه «روز پس از جنگ» می نامد، منتشر کرد.

به گزارش انتخاب، در حالی که نیروهای اسرائیلی حملات خود را در نوار غزه تشدید می کنند، دیپلمات ها در واشنگتن، سازمان ملل، خاورمیانه و فراتر از آن شروع به بررسی گزینه های «روز بعد از جنگ» در صورت سرنگونی گروه حماس و چالش های پیش رو کرده اند.  

 به گفته یک منبع آگاه، گفتگوها شامل استقرار یک نیروی چند ملیتی در غزه پس از جنگ، یک دولت موقت فلسطینی بدون حضور حماس، نقش امنیتی و حکومتی موقت برای کشورهای عربی همسایه و نظارت موقت سازمان ملل بر این سرزمین، می شود. 

 این پروسه هنوز در مرحله ای است که منبع آمریکایی دیگری، آن را "مرحله طرح ایده" غیررسمی می نامد. سؤالات کلیدی این است که آیا اسرائیل اساسا می‌تواند حماس را از بین ببرد و آیا ایالات متحده، متحدان غربی و دولت‌های عربی نیروهای نظامی خود را به میدان می آورند یا نه. 

 کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد «هیچ برنامه یا قصدی» برای استقرار نیروهای آمریکایی در غزه وجود ندارد.

 بیش از نیمی از جمعیت غزه در حال حاضر آواره شده اند، بیمارستان های شلوغ فعلی فاقد برق و دارو هستند و گورکنان دیگر جایی برای دفن اجساد پیدا نمی کنند. 

بعلاوه، مشخص نیست که آیا تشکیلات خودگردان فلسطین (PA)، که هم اکنون خودمختاری محدودی در بخش‌هایی از کرانه باختری دارد، می‌تواند یا مایل به حکومت در غزه باشد. 

روز سه‌شنبه، بلینکن ایده تشکیلات خودگردان «احیا شده» را در نظر گرفت، اما دولت محمود عباس، رئیس‌ دولت خودگردان، با اتهامات فساد و سوءمدیریت مواجه شده است.

 هر نهادی که به دنبال حکومت در غزه پسا جنگ باشد، باید با این تصور در میان فلسطینی‌ها که وابسته به اسرائیل است، روبروست. 

حتی اگر رهبری حماس سرنگون شود، ریشه کن کردن حمایت از این گروه در میان مردم غزه غیرممکن خواهد بود و خطر حملات جدید، از جمله بمب گذاری های انتحاری، علیه هر کسی که قدرت را به دست می گیرد، افزایش می یابد.

 آرون دیوید میلر، مذاکره‌کننده سابق آمریکا در خاورمیانه گفت: «اگر اسرائیلی‌ها موفق شوند حماس را در هم بشکنند، من فکر می‌کنم ایجاد ساختار حکومتی در غره که مشروع و کارآمد باشد، بسیار دشوار خواهد بود».

 او گفت که ایده ها درمورد «روز پسا جنگ» در حال حاضر به نظر من عجیب است.

منبع: etemadonline-639106

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد