hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > جانسون با سشوار می‌خواست کرونا را از بین ببرد

جانسون با سشوار می‌خواست کرونا را از بین ببرد

دستیار سابق بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس فاش کرد که او از دانشمندان ارشد کشورش پرسیده بود آیا می‌تواند ویروس کرونا را با استفاده از باد گرم سشوار از بین ببرد.

به گزارش شبکه شرق، «دومینیک کامینگز»، دستیار ارشد سابق بوریس جانسون در شهادت‌‌های کتبی خطاب به یک کمیته تحقیقات درباره همه‌گیری کووید-19 نوشت، این نخست وزیر اسبق  انگلیس به طرزی مضحک از دانشمندان و پزشکان ارشد پرسیده بود آیا ویروسکرونا را می‌تواند با وارد کردن باد داغ سشوار به داخل بینی از بین ببرد.

کامینگز که در سال ۲۰۲۰ توسط جانسون برکنار شد، انتقاداتی شدید را از مدیریت همه‌گیری کووید-19 توسط بوریس جانسون و نظام حاکم بر انگلیس مطرح کرد.

او در شهادت‌های کتبی خود که ۱۱۵ صفحه هستند نوشت، جانسون زمانی «ویدیویی از فردی که باد یک سشوار ویژه را برای کشتن ویروس کووید وارد بینی خود می‌کرد» برای تعدادی از مقام‌ها و مشاوران ارشد از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ ارسال کرده بود.

کامینگز بیان داشت، جانسون پس از آن از «پاتریک والانس»، مشاور علمی ارشد دولت انگلیس و «کریس ویتی»، مشاور ارشد پزشکی این دولت پرسیده بود: «در این مورد چه فکری می‌کنید.»

کامینگز مشخص نکرد که این مشاوران ارشد چه پاسخی به جانسون دادند.

به نوشته پایگاه «پولتیکو»، قرار است جانسون و دیگر سیاستمداران ارشد از جمله «مت هنکاک»، وزیر بهداشت سابق و «ریشی سوناک»، نخست وزیر فعلی انگلیس طی روزهای آینده شهادت‌ها و روایت‌ خود از رخدادهای مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ را به این کمیته ارائه کنند.

«هلن مک‌نامارا»، معاون دبیر سابق کابینه دولت انگلیس که در زمان واکنش به همه‌گیری نقشی کلیدی در دولت ایفا کرد در شهادت کتبی خود به کمیته تحقیقات درباره کووید-۱۹ به انتقاد از آنچه که «فقدان انسانیت» در دولت وقت در ضمن گسترش همه‌گیری خواند و همچنین «تمرکز بیش از حد قدرت برای دفتر نخست وزیری» پرداخت.

او بیان داشت، در زمان خدمت جانسون و کامینگز در دولت انگلیس، آنها کارمندان زن را عمدتا به حاشیه رانده و محیط ناخوشایندی برای آنها ایجاد کرده بودند.

 

منبع: sharghdaily-903618

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد