hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و چه مزایا و معایبی دارد؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است و چه مزایا و معایبی دارد؟

هزینه ایمپلنت دندان بستگی به موارد مختلفی دارد که از مهمترین آن ها می توان به متریال قطعات ایمپلنت، موقعیت دندان و میزان تخصص و تجربه دندانپزشک اشاره نمود. از نظر برخی از افراد هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالاست و همین موضوع سبب می شود آن ها سایر روش های جایگزینی دندان از دست رفته را بجای ایمپلنت انتخاب نمایند، اما هنگامی که از مزایای بی شمار ایمپلنت مطلع می شوند، تغییر نظر داده و معتقد می شوند که ایمپلنت کاملا ارزش پرداخت چنین هزینه هایی را دارد.

دندان ها نقش مهمی در زیبایی و زندگی روزمره افراد دارند. عدم وجود تعدادی دندان در دهان، می تواند مشکلات زیر را پدید آورد:

  • مشکلات جویدن: از دست دادن دندان می تواند منجر به دشوار شدن جویدن غذا شده که در پی آن ممکن است مشکلاتی مانند سوء تغذیه و کاهش وزن شود پدید آیند.

  • مشکلات صحبت کردن: عدم وجود تعدادی از دندان ها، می تواند سبب اختلال در صحبت کردن شود. این امر می تواند بر کیفیت زندگی فرد و اعتماد به نفس او تأثیر منفی بگذارد.

  • مشکلات زیبایی: عدم وجود تعدادی از دندان ها می تواند منجر به مشکلات زیبایی شود که این نیز سبب کاهش اعتماد به نفس خواهد شد.

  • تغییرات در ساختار فک: از دست دادن دندان باعث تغییرات در ساختار فک می شود که می تواند منجر به مشکلاتی مانند تحلیل رفتن استخوان فک و مشکلات دندانی در آینده شود.

    2222

مزایای ایمپلنت دندان

حال که عوارض و مشکلات ناشی از نبودن دندان یا دندان ها در دهان را می دانید، بهتر است این را هم بدانید که با کاشت دندان ایمپلنت، تمامی مشکلات ذکر شده در بخش بالا برطرف خواهند شد. برای درک بهتر، در ادامه مزایای ایمپلنت دندان را بیان می کنیم و پس از آن عوامل موثر بر هزینه آن را بررسی خواهیم کرد.

طول عمر بالا

دندان ایمپلنت می تواند سال های سال بدون هیچ مشکلی کار کند. عمر این نوع دندان به طور متوسط ​​به بیش از 20 سال می رسد. دلیل این طول عمر بالا پیوند پایه ایمپلنت به استخوان فک است. این پیوند سبب می شود که ایمپلنت دندان همانند دندان طبیعی در جای خود قرار گیرد و در برابر فشار های حاصل از جویدن غذا مقاومت داشته باشد.

حفظ زیبایی و اعتماد به نفس

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم، از دست دادن دندان می تواند سبب  برهم خوردن ترکیب چهره افراد شده و درنتیجه آن کاهش زیبایی و اعتماد به نفس پدید می آید. اما ایمپلنت دندان می تواند ظاهر طبیعی و لبخند زیبا را به بیماران بازگرداند.

حفظ سلامت استخوان فک

 

از دست رفتن دندان ها منجر به تحلیل رفتن استخوان فک شود که این امر می تواند سبب عوارضی همچون مشکلات جویدن غذا، صحبت کردن و لبخند زدن شود. اما با استفاده از انواع ایمپلنت دندان، از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می شود.

عدم آسیب به دندان های مجاور

برخلاف دیگر گزینه های جایگزینی دندان، ایمپلنت برای دندان های مجاور خود مشکلی به وجود نمی آورد.

علاوه بر موارد بالا، به طور کلی ایمپلنت دندان می تواند به بهبود اعتماد به نفس بیمار و کیفیت زندگی او کمک کند و همین موضوع سبب می شود فرد بعد از ایمپلنت بتواند به طور طبیعی زندگی کند و از فعالیت های روزانه خود لذت ببرد.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

همانطور که در ابتدا بیان شد، هزینه ایمپلنت می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. در ادامه برخی از مهمترین این عوامل را شرح خواهیم داد.

1. جنس و برند ایمپلنت

ایمپلنت دارای 3 قطعه اصلی فیکسچر، اباتمنت و تاج یا پروتز دندانی می باشد. هرکدام از این قطعات با جنس و برندهای گوناگون تولید می شوند که از نظر قیمت و کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. جنس و برند قطعات را می توان به عنوان اولین و یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان معرفی کرد.

2. تخصص و تجربه دندانپزشک

از دیگر عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت دندان، دندانپزشکی است که قرار است عمل ایمپلنت را انجام دهد. برای مثال گاهی اوقات استخوان فک بیمار دارای تراکم کافی جهت ادغام شدن با ایمپلنت را ندارد و اگر در این حالت به یک پزشک کم تجربه و غیر متخصص مراجعه کنید، ممکن است نتواند این موضوع را تشخیص داده و بعد از مدتی اصطلاحا ایمپلنت شما پس خواهد زد؛ یعنی پایه ایمپلنت با استخوان فک ادغام نخواهد شد.

علاوه بر مورد ذکر شده، عدم تخصص کافی دندانپزشک ممکن است موجب بروز عوارض غیر طبیعی و شدت گرفتن عوارض طبیعی ایمپلنت شود. بنابراین بدیهی است که میزان تجربه و تخصص دندانپزشک، یکی از عوامل تعیین کننده هزینه ایمپلنت دندان باشد.

جهت کاشت ایمپلنت، دکتر شهرام اسعدی که یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص ایمپلنت در ایران هستند، توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت drshahram.com مراجعه کنید.

3. چه دندانی قرار است ایمپلنت شود؟

از دیگر عواملی که بر هزینه ایمپلنت تاثیر می گذارد، این است که کدام یک از دندان ها قرار است جایگزین شود. معمولا هزینه برای ایمپلنت دندان های فک بالا، به دلیل تراکم کمتر استخوان در این فک، بیشتر می باشد.

4. وضعیت فک بیمار

در فک برخی از بیماران، تراکم استخوانی کم است و فک نمی تواند پایه ایمپلنت را با خود ادغام کند. در این حالت نیاز است قبل از انجام ایمپلنت، عمل پیوند یا تزریق استخوان صورت بگیرد. همچنین در برخی مواقع نیز نیاز به لیفت سینوس وجود دارد؛ همه این موارد می توانند شامل هزینه جداگانه شوند و هزینه انجام ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر قصد انجام ایمپلنت را دارید، مهمترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید دندانپزشک متخصص می باشد. دندانپزشکان متخصص تا حد زیادی می توانند مشکلات احتمالی مربوط به هر شخص را شناسایی کرده و تدابیری برای جلوگیری از آن ها درنظر بگیرند. یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص ایمپلنت در ایران، دکتر شهرام اسعدی با سال ها تجربه در این زمینه می باشند.

در کلینیک دکتر اسعدی (واقع در خیابان شریعتی تهران) و با آدرس وب سایت drshahram.com، از آخرین متدها و دستگاه های روز دنیا جهت انجام انواع ایمپلنت دندان استفاده می شود. برای اطلاع دقیق از هزینه ایمپلنت دندان در این مرکز و همچنین دریافت نوبت، می توانید به وب سایت drshahram مراجعه نمایید.

 

منبع: sharghdaily-903454

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد