hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > در تنها کتابخانۀ «مسکونی» جهان چه می‌گذرد؟

در تنها کتابخانۀ «مسکونی» جهان چه می‌گذرد؟

علاقمندان کتاب از شنیدن این که می‌توانند شب را در کتابخانه‌ای در بریتانیا بگذرانند خوشحال خواهند شد. البته علاوه بر امکان اقامت شبانه، در این کتابخانه می‌توانید از غذاهای لذیذ هم لذت ببرید.

فرادید| کتابخانه گِلَدستون در شمال ولز تنها کتابخانه مسکونی در این کشور است که دارای ۲۶ اتاق برای اقامت شبانه است. 

به گزارش فرادید، علاقمندان کتاب می‌توانند شب را در این کتابخانه بگذرانند؛ کتابخانه‌ای که خانه ۱۵۰ هزار کتاب است. 

این کتابخانه توسط نخست وزیر سابق، ویلیام گلدستون در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد. او برای عاشقان کتاب مکانی ساخت که بتوانند با اقامت شبانه، زمان بیشتری را صرف مطالعه کنند. 

هر یک از اتاق‌ها مجهز به حمام است اما انتظار تلویزیون نداشته باشید، در عوض وای‌فای مجانی، رادیو، چای و قهوه و سشوار در اختیارتان است. قیمت اتاق‌ها از ۱۲۰ پوند شروع می‌شود که شامل صبحانه هم می‌شود. 

6

افزون بر این، «غذاهای مناسب فکر» از جمله طاجین، راگو و سالاد و ساندویچ و کیک هم سرو می‌شوند. گزینه‌های دیگر شامل چای بعدازظهر و غذاهای کباب شده می‌شود. 

به گزارش بی‌بی‌سی، حدود ۳۰ درصد مهمانان کشیش هستند، اما این رقم نسبت به سال‌های پیش ۸۰ درصد کاهش یافته است. یک‌سوم مهمانان نیز محققان و آموزگاران هستند، درحالی که یک‌سوم دیگر، توریست‌ها هستند. 

لوئیسا یِیتس، مدیر تحقیقات و کلکسیون‌های کتابخانه می‌گوید: «همیشه می‌توانید بفهمید چه کسانی برای اولین بار به این کتابخانه آمده‌اند. از چهره‌های متعجب‌شان معلوم است.» 

2

این کتابخانۀ دو طبقه دارای میزها و صندلی‌های دسته‌دار چرمی است. مهمانان می‌توانند حین استراحت در اتاق مطالعه ساکت، از کلکسیون ۱۵۰۰۰۰ کتاب دیدن کنند. حتی اگر نخواهید شب را در کتابخانه بگذارنید، برای استفاده از کتابخانه می‌توانید به عنوان خواننده «روزانه» ثبت‌نام کنید. 

3

یک مهمان گفته است این کتابخانه درست شبیه کتابخانه «دیو و دلبر» است. بازدکنندگان قدیمی امتیاز بالایی به این کتابخانه داده‌اند. 

هر سال کتابخانه میزبان چهار نویسنده می‌شود که شامل اقامت یک ماهه و غذای کامل می‌شود. نویسندگانی از جمله سارا پِری، نویسنده کتاب «مار اِسِکس» و نائومی آلدرمن نویسنده کتاب «قدرت» هر کدام مدتی در این کتابخانه اقامت داشتند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-159326

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد