hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > یحیی:برای قهرمانی های پرسپولیس:عزیزانمان را دادیم،جان داده ایم

یحیی:برای قهرمانی های پرسپولیس:عزیزانمان را دادیم،جان داده ایم

لطفا در مورد تیم رقیب صحبت نکنید گل‌محمدی: مورایس بدجوری تحت‌فشار است

سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید عدم احضار سخنگوی استقلال باعث شده تا او پاسخ خانی را بدهد.
به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی بعد از کنفرانس مطبوعاتی جنجالی در انزلی، این بار در سالن نشست خبری سازمان لیگ حضور یافت تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد.

* صحبتهای اولیه؟

به نام خدا و با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز. برایتان آرزوی موفقیت دارم. خُب بازی فکر می‌کنم حساسی از لحاظ جدولی با تیم نفت آبادان داریم. تیم نفت هم انصافا تیم خوبی است و هم بازیکنان باتجربه و خوبی دارد. پارسال هم به شکلی معجزه‌آسا آقای ویسی توانست این تیم را در لیگ برتر نگه دارد و کار بسیار بزرگی انجام داد و کارشان کمتر از قهرمانی نبود.

* وضعیت پرسپولیس؟

ما هم تیم آماده‌ای هستیم. البته شاید شرایط فنی که خودم مدنظرم هست را نداریم به دلیل برخی مسائل. اما آماده هستیم بازی خوبی انجام بدهیم چون هفته گذشته هفته خوبی برایمان نبود. از لحاظ شکل بازی و کارهای فنی خوب عمل نکردیم و متاسفانه امتیاز از دست دادیم. این هفته امیدواریم بازی خوبی انجام بدهیم و سه امتیاز را هم کسب کنیم که هدف اصلی ما برای بازی فرداست.

* مشاجره با علیرضا خانی؟

من دیروز هم یک صحبت کوتاهی کردم و گفتم که هرشخصی باید جایگاه خودش را بداند که کجاست. حالا اگر این بحث‌ها را یک نفر که فنی باشد انجام بدهد، زیاد ناراحت نمی‌شوم اما من ناراحت این موضوع بودم. اینکه ایشان می‌آید اینطوری حرف می‌زند و احضار نمی‌شود و بعد من در مقام دفاع از خودم برمی‌آیم و احضار می‌شویم عجیب می‌شود. اگر تخلف کرده بود که من همان موقع جوابش را ندادم و چند روز از این موضوع گذشته بود. اما متاسفانه هر دو ما را احضار کردند و اگر او زودتر احضار می‌شد من صحبتی در این باره نمی‌کردم و رسیدگی می‌شد. بحث من این است که در مورد تیم حریف صحبت نکنید و در مورد تیم خودتان صحبت کنید. اینکه از یک جایگاهی بیایند در مقابل سرمربی تیم مقابل صحبت کنند خیلی خیلی غیر حرفه‌ای و غیراخلاقی است.

 این صحبتها در شان شما نبود.

من چیز خاصی نگفتم و فقط گفتم مواظب حرف زدنش باشد. من نه بی احترامی کردم و نه چیزی، فقط هشدار دادم. فکر نکنم واژه‌هایی که من استفاده کردم در مقابل واژه‌های آنها بد باشد.

* غایبان؟

آقای امیری است و آقای سرلک هم که تازه اضافه شده. مرتضی که عمل کرد و یاسین هم وضعیتش مثل مرتضی است. دو بازیکن جوان هم مصدوم شدید هستند.

* آمادگی نبیل باهویی؟

نبیل شرایطی که با ما شروع کرد از نظر آمادگی جسمانی خیلی عقب بود. الان خداراشکر بهتر شده اما باید بیاید در شرایط مسابقه تا ببینیم وضعیتش چگونه است.

* نیمکت‌نشینی همیشگی محمدمهدی احمدی؟

شرایط طوری است که ما به همه بازیکنانمان احتیاج پیدا خواهیم کرد. در فشردگی مسابقات هستیم و این فرصت قطعا برای محمدمهدی احمدی فراهم خواهد شد و ما روی تمام بازیکنان حساب باز کردیم و اینطور نیست که فراموش شوند. اگر احتیاج شود حتما بازی خواهد کرد.

* مورایس: اگر 90 امتیاز هم بگیریم قهرمان نخواهیم شد.

من واقعا نخوندم.

* بعد از بازی نساجی بود.

مکث طولانی: هر مربی که تحت فشار است ممکن است صحبتهایی بکند که بعدا پشیمان شود و واقعیت نداشته باشد. مورایس هم یک سرمربی باکیفیت خارجی است و از لحاظ فنی و شخصیتی جزو مربیان بزرگ لیگ برتر است، شرایطی که آنجا دارد هم بدون هیچ دغدغه کارش را انجام می‌دهد. دقیقا شرایطی که مخالف شرایط ماست. این تیم بعد از چندین قهرمانی و کسب جام مختلف، الان شرایطش به این شکل است. به نظرم اگر جای ما بود، حرفهایی می‌زد که خیلی شدیدتر و بدتر از این حرفها. به هر حال بازیکنانی که ما داریم در این چند سال گذشته توانستند جام‌های مختلفی بگیرند به آنها بی توجهی می‌شود اما آنجا از امکانات استفاده می‌کنند. به نظرم باید یک مقدار او را در شرایط سخت بگذاریم تا ببینیم آن موقع چه صحبتی می‌کنند. اما احتمالا تحت فشار شدید بوده که این صحبتها را کرده.

* خروج پورعلی‌گنجی و سلمانی از لیست؟

هنوز در این مورد تصمیمی گرفته نشده.

* مصدومیت‌ها - مشکل بدنساز؟

این بدنساز ما پارسال هم بود و مشکلی پیش نیامد. ربطی به این مسائل ندارد این مصدومیت‌ها. مرتضی که در تیم ملی این اتفاق برایش افتاد و یاسین هم که شرایطش را همه ما می‌دانیم، چقدر اذیت شد در این پروازها و نزدیک 17 هزار کیلومتر پرواز داشت و پیش فصل خوبی نداشت و سه بازی خیلی سنگین کرد. در شرایط سخت زمین آزادی آن اتفاق برایش افتاد. بحث مصدومیت بیشتر به خاطر شرایط محیطی و اطراف بود و ربطی به مسائل داخلی تیم نداشت.

* مسئله غذای بازیکنان و سایر مشکلات؟

هنوز اتفاق خاصی در بحث مالی نیفتاده و امروز هم قول دادند که یک پرداختی داشته باشند. من می‌خواهم یک صحبت کلی داشته باشم. ببینید بعد از این جامهایی که بازیکنان به کمک هواداران گرفتند، یک حسی بعد از این بی‌توجهی گرفتند که چرا بعد از این سه سال پاداششان را نگرفتند و در بحث امکانات هم بی توجهی می‌شود. این حس ناخودآگاه تزریق می‌شود. من سرمربی باید خودم را اینجا نشان بدهم و نگذارم بازیکنانم درگیر حواشی و مصاحبه شوند. این وسط من خودم آمادم وسط و از شخصیت و اعتبار خودم خرج کردم که بازیکنان درگیر نشوند.متاسفانه این مسئله به شخص خود من ضربه می‌زند. این باعث شد که هرکس و ناکسی در مورد من صحبت کرد و یکی گفت اشک تمساح و یکی بحث قهر را آورد. بالاخره این مسائل هم وجود داشت و آدمهای بیخودی در موردم صحبت کردند.

می‌خواهم این را بگویم که بازیکنان ما هرکاری توانستند کردند و در بدترین شرایط سه جام آوردند، دیگر باید چه کنند که به حق و حقوقشان برسیم؟ آنها دل مردم را شاد کردند و روی این نمی‌شود قیمت گذاشت. هر کدام از این بازیکنان ما در سالهای گذشته پیشنهادهای دو سه برابری داشتند و از آن گذشتند به امید اینکه به پاداشهایشان برسند و زندگی خود را بهتر کنند. آمدند تلاش مضاعف کردند، درست است که هدف آنها خوشحالی مردم بوده اما باید به حق و حقوقشان هم برسند. من هم مجبورم و باید از تیمم دفاع کنم و باید بیایم شرایط را طوری قرار بدهم که بازیکنان درگیر این مسائل نشوند. شما در چند ماه گذشته دیدید که بازیکنان بیایند علیه کسی مصاحبه کنند؟ واقعا من اجازه چنین کاری به آنها ندادم چون نخواستم بازیکنان درگیر این مسائل باشند. خودم را جلو انداختم و این حرف و حدیثها پیش آمد. حالا باید برویم کمیته اخلاق و بعد جواب یکی دیگر را بدهیم.

یک باند رسانه پشت این مسائل هست که به این موارد دامن می‌زنند و ذهن‌ها را خراب می‌کنند. من از هواداران می‌خواهم هوشیارتر باشند و بدانند شرایط از پارسال سخت‌تر است و فقط با حمایت و اتحاد می‌توانیم خیلی از مشکلات و مسائل را حل کنیم. این خواسته من از هواداران است. امیدوارم به تیم فکر کنیم. باید بیشتر از گذشته تلاش کرد و بیشتر از گذشته تمرکز کرد و امیدوارم مدیران باشگاه‌ هم حداقل امکانات را فراهم کنند.

این تیم متعلق به میلیون‌ها هوادار است که زندگی‌شان بستگی به نتایج پرسپولیس دارد. ما این قهرمانی‌ها را راحت به دست نیاوردیم و عزیزان زیادی را حین مسابقه در همین استادیوم آزادی از دست دادیم و جان دادیم برای این نتایج. بعضی‌ها فکر می‌کنند سه قهرمانی متوالی عادی است اما با سختی زیاد و از دست دادن چند هوادار و اذیت شدن خودمان به دست آمد. ما جانمان را گذاشتیم برای این سه قهرمانی و خوب نیست که از این مسائل راحت بگذریم.

* جنایات در جنگ غزه؟

ببینید من اعتقادم این است که جنگ در هر جای دنیا و با هر دین و آیینی خوب نیست. من هر جنگی را محکوم می‌کنم چون در این جنگ‌ها فقط کودکان و مردم غیرمسلح از بین می‌روند. این اتفاق از لحاظ انسانی و دینی و هرجور حساب کنید خوب نیست. امیدوارم این جنگ زودتر متوقف شود چون مردم عادی فقط جانشان را از دست می‌دهند. دیدن این صحنه‌ها برای هرکسی که یک ذره رحم در وجودش هست، آزاردهنده است و امیدوارم خیلی زود متوقف شود.

منبع: khanefootball-48893

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد