hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار وزیر آموزش و پرورش؛ در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم

هشدار وزیر آموزش و پرورش؛ در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم،گفت: امسال 6500 معلم جدید استخدام کردیم و در هیچ سالی این تعداد جذب معلم نداشتیم.

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارشی از کلاس‌های درس خالی از معلم در کل کشور نداریم، توجه داشته باشید که دانشگاه فرهنگیان در سال اول فعالیت، 22 هزار نفر دانشجو جذب کرد اما در سال‌های بعد این اتفاق نیفتاد و بعد از 4 سال ورودی آن به سه هزار نفر کاهش یافت.

به گزارش تسنیم، وی در واکنش به پرسشی درباره تماس اولیا با این برنامه تلویزیونی و اعلام کلاس‌های درس بدون معلم گفت: بنده یا باید به گزارش مدیران کل آموزش و پرورش اعتماد کنم یا تلفن‌هایی که می‌شود، من در گزارش مدیران کل آموزش و پرورش این را دارم که در هیچ منطقه‌ای از کشور کلاس خالی ندارم همچنین به فرض اینکه 20 هزار کلاس درس معلم نداشته باشند اما واقعا از تعداد 100 هزار کلاس درس کل کشور، چند درصد می‌شود؟ افرادی که می‌گویند کلاس درس خالی است به آموزش و پرورش شهر خود اطلاع دهند.

وی افزود: برخی می‌گویند در درس فلسفه معلم نداریم اما درس دو یا چهار واحدی را باید معلمان دیگر آموزش دهند و الزاما معلم تخصصی نداریم یا در مواردی ممکن است، معلمی به دلیل بیماری از کلاس درس خارج شود و کلاس بدون معلم شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه در شهر تهران مشکل شدید کمبود معلم داریم،گفت: امسال 6500 معلم جدید استخدام کردیم و در هیچ سالی این تعداد جذب معلم نداشتیم. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت آموزش و پرورش سامانه پیامکی و تلفنی برای آنکه والدین بتوانند کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند، در اختیار ندارد؟ گفت: حداقل الان حفظ نیستم، امسال 50 هزار معلم جدید استخدام کردیم که در هیچ سالی اینگونه نبوده است.

صحرایی با اشاره به اینکه هیچ اشتهایی برای دادن مجوز تاسیس مدارس غیردولتی نداریم، هر چند وجود این مدارس برای ما لازم است اما کیفیت را بررسی خواهیم کرد، گفت: در برخورد با تخلفات کوتاهی نمی‌کنیم و امسال با 1000 هزار مدرسه غیردولتی به شکل تذکر و عزل مدیر برخورد کردیم.

 وی ادامه داد: برخی والدین در شهرهای بزرگ ترجیح می‌دهند فرزند خود را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند چون دانش‌آموز را تا ساعت 4 نگه می‌دارند و امکانات بیشتری ارائه‌ می‌دهند البته متقدم باید ظرفیت مدارس دولتی را به حدی بالا ببریم که دغدغه اینکه امسال فرزندم را کجا ثبت‌نام کنم برای والدین وجود نداشته باشد.

منبع: etemadonline-638790

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد