hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > آنچه باید در مورد HV.۱ سویه تازه کووید۱۹ که در سراسر امریکا گسترش یافته بدانید

آنچه باید در مورد HV.۱ سویه تازه کووید۱۹ که در سراسر امریکا گسترش یافته بدانید

اگر سویه تازه در تابستان منتشر می‌شد ممکن بود تاثیر کم تری داشته باشد. با این وجود، اکنون در پاییز و سپس در زمستان در زمانی شیوع پیدا کرده که افراد در داخل خانه هستند چرا که فضای بیرون سردتر است. در نتیجه، به خصوص با فرارسیدن تعطیلات سال نوی میلادی احتمالا شاهد افزایش موراد ابتلا به آن سویه خواهیم بود.

فرارو- درست در فصل شیوع ویروس تنفسی سویه تازه‌ای از کووید – ۱۹ اکنون در ایالات متحده عالب شده و نسخه دیگری از ویروس کرونا در حال حاضر در خارج از امریکا در حال انتشار می‌باشد.

به گزارش فرارو به نقل از دیزرت‌نیوز، این دقیقا تکامل ویروس است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند. سویه‌ای از کووید – ۱۹ که اکنون در ایالات متحده شیوع بیش تری دارد از سوی دانشمندان H.V۱ نامگذاری شده است.

در ادامه به آن چه باید در مورد سویه HV.۱ بدانید اشاره خواهیم کرد:

عفونی‌تر است

سویه تازه قطعا می‌تواند افراد بیش تری را مبتلا کند به همین خاطر است که در امریکا افزایش شیوع آن در میان جمعیت دیده می‌شود. به نظر نمی‌رسد HV.۱ بیش‌تر از سویه EG.۵ (که با نام Eris نیز شناخته می‌شود) و مسئول اکثر موارد ابتلا در تابستان بود، افراد را بیمار کند. به نظر می‌رسد علائم این دو سویه مشابه با یکدیگر باشند و از نظر شدت نیز شباهت‌هایی با هم دارند. با این وجود، افراد در مواجهه با آن واقعا بیمار می‌شوند در نتیجه نباید ابتلا به کووید – ۱۹ را خفیف قلمداد کرد. واقعیت آن است که افراد هنوز بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان شان را از دست می‌دهند در نتیجه نباید آن را خفیف نامید.

زمان بندی سویه تازه نگران کننده است

اگر سویه تازه در تابستان منتشر می‌شد ممکن بود تاثیر کم تری داشته باشد. با این وجود، اکنون در پاییز و سپس در زمستان در زمانی شیوع پیدا کرده که افراد در داخل خانه هستند چرا که فضای بیرون سردتر است. در نتیجه، به خصوص با فرارسیدن تعطیلات سال نوی میلادی احتمالا شاهد افزایش موراد ابتلا به آن سویه خواهیم بود.

در این میان ما کم‌تر در مورد سویه تازه‌تر به نام JN.۱ که تاکنون ابتلای به آن بیش‌تر در ایسلند دیده شده شنیده ایم. JN.۱ جهشی از سویه BA.۲.۸۶ است که پیرولا نیز نامیده می‌شود و از اومیکرون مشتق شده که موارد ابتلا به کووید – ۱۹ را در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی در سطوح بی سابقه‌ای افزایش داد.

حدود ۱۷۸ مورد ابتلا به JN.۱ در سراسر جهان گزارش شده که ۱۱۸ مورد آن در ده روز اخیر رخ داده است. علاوه بر ایسلند که تا تاریخ ۲۳ اکتبر حدود نیمی از موارد ابتلا را به خود اختصاص داده است کشور‌هایی که JN.۱ در آن‌ها مشاهده شده است بریتانیا، فرانسه و پرتغال را نیز شامل می‌شوند.

به گفته مرکز تحقیقات و سیاست بیماری‌های عفونی دانشگاه مینه سوتا نسخه جدید پیرولا در ماه سپتامبر(شهریور) در ایالات متحده شناسایی شد، اما کمتر از ۰.۱ درصد از ویروس‌های کووید – ۱۹ در آن کشور را شامل می‌شود.

تازه‌ترین تخمین مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های ایالات متحده برای دو هفته که در شنبه گذشته به پایان رسید نشان داد که HV.۱ اکنون شایع‌ترین سویه در ایالات متحده است و بیش از یک چهارم از موارد ابتلا به کووید – ۱۹ را شامل می‌شود. با این وجود، Eris با نزدیک به ۲۲ درصد موارد ابتلا در جایگاه عقب تری قرار دارد. HV.۱ و Eris هر دو از سویه XBB.۱.۵ هستند سویه دیگری که مرتبط با اومیکرون می‌باشد که با نام Kraken نیز شناخته می‌شود و توسط واکسن جدید و به روز شده کووید – ۱۹ هدف قرار گرفته است.

منبع: fararu-678679

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد