hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مسئولان بخوانند؛ زندگی در شیرآباد زاهدان «بسیار سخت» است؛ اینجا نه آب هست، نه گاز و نه شناسنامه!

مسئولان بخوانند؛ زندگی در شیرآباد زاهدان «بسیار سخت» است؛ اینجا نه آب هست، نه گاز و نه شناسنامه!

روزنامه شرق نوشت: در شیرآباد زاهدان، آب سالم نیست، گاز شهری نیست، خیلی چیزها نیست، شناسنامه هم نیست... . جمعیت بزرگی از بی‌شناسنامه‌ها در این منطقه بی‌امکانات زاهدان در حاشیه‌های شهری که گویا از یادها رفته است و دیگر برای مدیران و دولتی‌ها جزء جغرافیای این مرزوبوم به حساب نمی‌آید، با سختی بسیار زندگی می‌کنند.

روزنامه شرق گزارشی از وضعیت اسفناک زندگی مردم در شیرآباد زاهدان دارد. 

به گزارش شرق، در شیرآباد زاهدان، آب سالم نیست، گاز شهری نیست، خیلی چیزها نیست، شناسنامه هم نیست... . جمعیت بزرگی از بی‌شناسنامه‌ها در این منطقه بی‌امکانات زاهدان در حاشیه‌های شهری که گویا از یادها رفته است و دیگر برای مدیران و دولتی‌ها جزء جغرافیای این مرزوبوم به حساب نمی‌آید، با سختی بسیار زندگی می‌کنند. زندگی در شیرآباد زاهدان بی‌بروبرگرد سخت است. اهالی محروم شیرآباد در خیابان‌های پرچاله‌‌وچوله زاهدان و بازارهای آکنده از عطر ادویه و گازوئیل، از بازار مشترک گرفته تا چهارراه رسولی، برای یک لقمه نان دوندگی می‌کنند. «شاگرد مغازه شدن» بهترین شغل ممکن است.

این روزنامه نوشته است: آمار دقیقی از بی‌شناسنامه‌های سیستان‌و‌بلوچستان نداریم، اما به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر فشار بر این گروه از مردم زاهدانی و زابلی بیشتر شده؛ انگار بی‌شناسنامه‌ها از همه طرف در محاصره مشکلات هستند. بازداشت گروهی در نیمه‌های شب، معطلی در ترمینال‌ها و پایانه‌ها و رد مرز وقتی هم نام و نام‌خانوادگی‌ات ایرانی‌ است و هم زبانت فارسی، نشانه‌های این فضای آکنده از غم و درد و مرگ و هجران است. هفته گذشته از زاهدان خبر رسید داروخانه‌های این شهر بدون شماره ملی و گواهی تولد، شیر خشک نمی‌دهند! مادرانی که فرزند شیرخوار بی‌شناسنامه دارند باید از بازار سیاه شیر خشک بخرند؛ مادرانی که نان‌آور خانه‌شان یک کارگر روزمزد با ماهی نهایتا سه تا چهار میلیون تومان درآمد است و آه در بساط ندارند.

منبع: etemadonline-638661

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد