hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > با ۱۱ مورد از عجیب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی آشنا شوید

با ۱۱ مورد از عجیب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی آشنا شوید

دانشمندان تخمین می‌زنند که به ازای هر دانه شن روی زمین تقریبا ۱۰ هزار ستاره وجود دارد و حتی سیارات بیشتری وجود دارند که به دور این ستاره‌ها می‌چرخند. تخمین زده می‌شود که ۲۰۰ میلیارد تریلیون ستاره در جهان مرئی وجود دارد.

ناسا بیش از ۵۰۰۰ سیاره فراخورشیدی را شناسایی کرده است، به این معنا که بشریت فهرستی از انبوه جهان‌های بیگانه عجیب و غریب در اختیار دارد. در اینجا با چند مورد از عجیب‌ترین سیارات فراخورشیدی آشنا خواهیم شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، دانشمندان تخمین می‌زنند که به ازای هر دانه شن روی زمین تقریبا ۱۰ هزار ستاره وجود دارد و حتی سیارات بیشتری وجود دارند که به دور این ستاره‌ها می‌چرخند. تخمین زده می‌شود که ۲۰۰ میلیارد تریلیون ستاره در جهان مرئی وجود دارد. پس بیگانگان کجا هستند؟ این فرضیه پارادوکس فِرمی است، که می‌گوید با توجه به تعداد سیارات قابل سکونت در کیهان، باید تاکنون نشانه‌های فناوری گونه‌های بیگانه هوشمند را مشاهده می‌کردیم.

یکی از دلایلی که ستاره‌شناسان از تلسکوپ فضایی جیمز وب و سایر رصدخانه‌ها برای جستجوی سیارات بالقوه قابل سکونت استفاده می‌کنند نیز همین است.

این کاوش ممکن است طولانی شود، زیرا ناسا به تازگی از ۵۰۰۰ سیاره کشف شده فراتر رفته به این معنی که ما تنها چیزی معادل یک قطره کوچک در اقیانوس را مشاهده کرده‌ایم.

در این میان، سوال دیگری که ارزش پرسیدن دارد این است که عجیب‌ترین سیاره‌های فراخورشیدی که ما در جهان مشاهده کرده‌ایم کدامند؟ گزینه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی چندین مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

عجیب‌ترین سیاره‌ها

۱۱. سیاره TOI-۳۷۵۷ b؛ یک جهان پشمکی

TOI-۳۷۵۷ b سیاره‌ای به قطر ۱۵۰ هزار کیلومتر است که به دور یک کوتوله قرمز سرد در فاصله تقریبا ۵۸۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی ارابه‌ران می‌چرخد.

این سیاره کمی بزرگتر از مشتری است و هر ۳.۵ روز یک بار به دور ستاره خود می‌چرخد، و چگالی آن شبیه به مارشمالو و پشمک است. اگرچه اخترشناسان دقیقا نمی‌دانند که این سیاره چگونه شکل گرفته و چرا چنین چگالی دارد، مشاهدات آینده با استفاده از تلسکوپ فضایی جیمز وب می‌تواند نوری بر جهان‌های اسرارآمیز بیگانه بتاباند.

منبع: fararu-678736

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد