hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس موضع دولت سوناک درباره جنگ غزه را تکرار کرد

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس موضع دولت سوناک درباره جنگ غزه را تکرار کرد

رهبر حزب کارگر انگلیس با تکرار موضع دولت لندن نسبت به تحولات فلسطین مدعی شد که برقراری آتش‌بس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را جسورتر می‌کند.

به گزارش شبکه شرق، کی‌یر استارمر امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در اندیشکده چتم‌هاوس لندن ادعا کرد که به دو دلیل با طرح آتش‌بس در غزه مخالف است. به گفته وی توقف کامل درگیری‌ها در این منطقه سبب می‌شود تا حماس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های نظامی خود را برای تداوم حملات علیه «اسرائیل» بازسازی و تقویت کند.

وی با بیان اینکه اسیرشدگان اسرائیلی هنوز آزاد نشده‌اند، مدعی شد: «آتش‌بس در غزه، حماس را جسورتر می‌کند و آنها در این صورت برای خشونت‌های تازه آماده می‌شوند.»

رهبر حزب کارگر انگلیس دلیل دوم مخالفت با آتش‌بس را فراخوان‌های انجام شده برای آنچه وقفه بشردوستانه نامیده می‌شود، عنوان کرد و گفت که از دید وی تنها راهکار معتبر برای رسیدگی به بحران موجود در غزه است.

دولت محافظه‌کار ریشی سوناک نیز با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه، مخالف برقراری آتش‌بس در این منطقه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند؛ مقامات این کشور همسو با کاخ سفید و اتحادیه اروپا از طرح توقف موقت درگیری‌ها در غزه برای خروج اتباع خارجی و انتقال کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنند.

این درحالیست که فشارهای داخلی روی احزاب سیاسی انگلیس برای حمایت از طرح آتش‌بس کامل در غزه رو به افزایش است. شنبه گذشته روسای اتحادیه‌های بزرگ کارگری انگلیس که از حامیان اصلی مالی حزب کارگر بشمار می‌روند، طی سخنانی در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن، موضع استارمر را به چالش کشیده و خواستار حمایت قاطع وی از آتش‌بس در غزه شدند.

از سویی جامعه حقوق‌دانان انگلیس طی نامه‌ای به نخست وزیر این کشور، جنایات اسرائیل را نقض صریح قوانین بین‌المللی بشردوستانه خوانده و خواستار حمایت دولت لندن از آتش‌بس فوری در این منطقه شده‌اند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه شب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه کامل و توقف خصومت‌ها در غزه شد. با این حال اسرائیل حملات علیه غزه را تشدید کرده و کشتار گسترده‌ای را در این منطقه به راه انداخته است.

 

منبع: sharghdaily-903367

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد