hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > تب دلار فروکش کرد/خریداران سکه غیب شدند!

تب دلار فروکش کرد/خریداران سکه غیب شدند!

اقتصادنیوز: در بازار امروز ۸ آبان ماه، قیمت دلار و سکه بر مدار نزول قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه ۸ آبان۱۴۰۲ مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و تا ۱۹۹۱ دلار پایین آمد. دو روز قبل قیمت اونس طلا تا ۲۰۰۹ دلار بالا رفته بود.البته عصر امروز قیمت طلای جهانی نزدیک مرز ۲ هزار دلار به فروش رسید.

 در بازار داخلی ایران هم قیمت طلای ۱۸ عیار امروز تا سطح ۲ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفت؛ اما عصر امروز با ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز  ۱۵ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

 البته امروز بازار سکه مانند قیمت طلا مسیر کاهش را دنبال کرد.بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی روز قبل بین ۶۰۰ هزار تومان تا یک‌ میلیون‌ تومان ارزان شد و در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. روند کاهشی سکه امامی در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرد و تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده که نسبت به‌روز قبل ۳۰۰ هزار تومان ارزان شده است.البته عصر امروز قیمت هر قطعه سکه‌امامی در حول و حوش ۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

فارغ از قیمت طلا و سکه، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۸ آبان‌ماه برای دومین روز متوالی در هفته جاری شاهد کاهش قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی که روز شنبه با افزایش تنش‌های حماس و اسرائیل به‌صورت هیجانی وارد کانال ۵۲ هزار تومان شده بود، روز گذشته تا ۵۱ هزار و ۴۵۰ تومان پایین آمد و در سومین روز هفته هم به کف کانال ۵۱ هزار تومان برگشت. اما در زمان‌نگارش این گزارش در حدود ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با عصر یکشنبه تقریباً ۱۵۰ تومان نوسان نزولی را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر ، در بازار مجاور تهران، هرات هم برای دومین روز متوالی شاهد عقب‌نشینی نرخ دلار بود. قیمت دلار هرات روز گذشته در حول‌و حوش ۵۱ هزار ۵۰ تومان به کار خود پایان داد اما امروز با گپ منفی ۲۰۰ تومانی فعالیت خود را شروع کرد و بر روی ۵۰ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت. آن‌طور که معامله‌گران می‌گفتند اسکناس آمریکایی در هرات تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آمد‌‌. اما عصر امروز با ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

نرخ حواله درهم نیز امروز نوسان رفت و برگشتی محدودی را بین کانال ۱۳ هزار تومان و ۱۴ هزار تومان ثبت کرد. قیمت درهم امارات صبح امروز با ۱۳ هزار و ۹۸۰ تومان به فروش رسید؛ اما در ادامه معاملات وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد. نرخ برابری درهم به درهم در وزها اخیر شانه‌به‌شانه هم حرکت می‌کردند؛ اما اندکی بالا رفت و ۵۱ هزار و ۴۲۲ تومان رسید

منبع: eghtesadnews-606977

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد