hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > کوچ پاییزه بیست و هفت هزار خانوار عشایر در فارس

کوچ پاییزه بیست و هفت هزار خانوار عشایر در فارس

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ پائیزه بیست و هفت هزار خانوار عشایری فارس از اوایل پائیز شروع شده و همچنان تداوم دارد.

کریمی گفت: امسال نیز نظیر دیگر سنوات با فرارسیدن فصول سرد عشایر کوچ رو در استان فارس از مناطق سردسیر یا ییلاقی به مناطق گرمسیر یا قشلاقی، می‌روند.

وی ادامه داد: در فارس، عشایر از مناطق شمالی نظیر آباده، اقلید، بوانات، سپیدان و خرمبید وغیره به مناطق جنوبی نظیر داراب، زرین دشت، خنج، لارستان، فراشبند و قیر و کارزین، کازرون کوچ می کنند.

کریمی یادآور شد: امسال نیز قریب به 150 هزار نفر از عشایر سیار فارس در موسم ییلاق و قشلاق در قالب 27 هزار خانوار عشایری اقدام به کوچ می کنند.

او با اشاره به اینکه ارائه خدمات و پشتیبانی به عشایر کوچ رو از وظایف سازمانی اداره کل امور عشایر است افزود: هر ساله با آغاز فصل کوچ اقداماتی همچون مرمت راه های عشایری، استقرار اکیپ های آبرسانی سیار، ذخیره سوخت مورد نیاز عشایر، تامین امنیت با کمک نیروی انتظامی و... انجام می‌شود.

کریمی گفت: بر اساس اطلاعیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، ورود عشایر به مراتع قشلاقی استان ازتاریخ 15 آبان ماه سال جاری تعیین شده است.

به گزارش رویداد ایران، فارس با توجه به وسعت و تنوع اقلیمی حدود 12 درصد عشایر کشور را در خود جای داده و به عنوان قطب این جامعه در ایران محسوب می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد