hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > خدمات روانشناسی بالینی و سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفت

خدمات روانشناسی بالینی و سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفت

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: خدمات روانشناسی بالینی و سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و این خدمات شامل افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترای بالینی روانشناسی دارند می‌شود البته در حال مذاکره هستیم تمام گرایش‌های روانشناسی مشمول بیمه شوند.

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: خدمات روانشناسی بالینی و سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و این خدمات شامل افرادی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترای بالینی روانشناسی دارند می‌شود البته در حال مذاکره هستیم تمام گرایش‌های روانشناسی مشمول بیمه شوند.

علی فتحی آشتیانی روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: روانشناسی تربیتی، کودکان، مشاوره تحصیلی و غیره که بیش از ۱۰ گرایش است همگی کار سلامت را انجام می دهند و باید بزودی خدمات آنها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی اظهارداشت: شورای پنجم سازمان روانشناسی و مشاوره را با انتخابات مردادماه امسال آغاز کردیم و سعی داریم در جهت ارتقای سلامت روانی جامعه و افزایش دانش روانشناسی اقدامات مفیدی انجام دهیم.

وی ادامه داد: قانون سازمان روانشناسی و مشاوره که مصوب ۱۳۸۲ است را در این دوره بازنگری می کنیم تا چالش های دوره پیش برطرف شود.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: این سازمان بیش از ۵۷ هزار عضو دارد، از این تعداد ۲۰ هزار نفر پروانه کار تخصصی دارند که مشغول بکار بوده که از مجموع ۲۰ هزار نفر ۱۱ هزار و ۲۴ نفر از درگاه ملی مجوز پروانه گرفته و بیش از هشت هزار نفر نیز از سازمان روانشناسی مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه فرایند اخذ پروانه فعالیت با برگزاری آزمون تسریع می شود، اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود ۱۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کنند و با درگاه ملی مجوزها مشکلی نداریم، سعی داریم با تعامل پروانه تخصصی را صادر کنیم.

رئیس سازمان نطام روانشناسی و مشاوره افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز بحث بیمه خدمات سلامت روانی که پیش نویس اولیه آن وجود داشته و توسط کمیسیون تلفیق مجلس حذف شده در این برنامه تعریف شود.

 

منبع: sharghdaily-903097

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد