hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > افزایش ۲۸ هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه فاضلاب در فارس

مدیرعامل آبفا فارس مطرح کرد:

افزایش ۲۸ هزار مترمکعبی ظرفیت تصفیه فاضلاب در فارس

مدیرعامل شرکت آبفای فارس اعلام کرد که طی 2 سال اخیر حدود 28 هزار مترمکعب به ظرفیت تصفیه فاضلاب این استان در هر شبانه روز، اضافه شده است.

علی‌جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه ی طرح های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: قریب به ۲۸۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه ها و بیش از ۸۰۰۰۰ متر به خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد که وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه ی بهره مندی از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است.

صادق‌پور افزود: بر اساس سیاست‌های دولت و در دو سال گذشته گام های بسیار بلندی در حوزه ی بهره مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

او یادآور شد: یکی از سیاست های کلان شرکت آبفای فارس، افزایش سرانه بهره مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی اجرا شد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح های توسعه ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقاء بهره وری آنها را از دیگر اهداف این شرکت طی 2 سال اخیر اعلام و اضافه کرد: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره وری در بخش های مختلف ارتقاء داده شد.

او توضیح داد: در همین راستا علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره برداری از طرح ها و پروژه های ناتمام فاضلاب، جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان های فارس به منظور اجرای طرح های جدید فاضلاب و همچنین فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب از مهمترین اولویت های شرکت طی دو سال گذشته بوده و گام های قابل توجهی در این خصوص برداشته شده است و ادامه این روند می تواند تحولی در ارتقاء بهداشت عمومی و بهبود شرایط زیست محیطی در استان ایجاد کند.

صادق‌پور گفت: طی دوسال گذشته ۴ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار گرفت که شامل تصفیه خانه شهرهای کازرون و آباده و روستاهای شهر میان در شهرستان اقلید و شهید آباد شهرستان خرمبید بوده است.

او اضافه کرد: با گشایش این تصفیه خانه های فاضلاب ۲۷ هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و ۶۹۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب روستایی اضافه شده است. در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰۰۰۰ متر خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس همچنین از گشایش تصفیه خانه، خطوط انتقال وشبکه ی جمع آوری فاضلاب شهر داراب و همینطور تصفیه خانه ی فاضلاب روستای امیر آباد کافتر (شهرستان اقلید) در آینده ای نزدیک خبر داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد