hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خطر مرگ مبتلایان به ویروس کرونا برای چه‌ گروه سنی بیشتر است؟

خطر مرگ مبتلایان به ویروس کرونا برای چه‌ گروه سنی بیشتر است؟

اینکه مرگ و میر در افراد مبتلا به ویروس کرونا بیشتر در چه افرادی اتفاق می‌افتد بستگی به گروه سنی و واکنش بدنشان نسبت به علائم این ویروس دارد.
 ویروس کرونا هم اکنون ۸۰۰۶۷ نفر را در جهان آلوده کرده و بیش از ۲ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند. خوشبختانه بیش از ۲۷ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند، اما مطابق داده‌های موجود به نظر می‌رسد در کودکان، کرونا ویروس با علائم خفیف‌تری بروز پیدا کرده است.
بررسی ها نشان می دهد بیش از نیمی از مبتلایان بین ۴۰ تا ۵۹ سال داشتند. همچنین ده درصد از مبتلایان کمتر از ۳۹ سال سن داشتند و موارد بیماری در کودکان نادر بوده است.

 چرا کودکان کمتر به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند؟

دکتر مالک پیریس، رئیس ویروس شناسی که آزمایش تشخیصی جدید برای ویروس کرونا انجام داده است، گفت: بر اساس تحصیلات و تجربیات خود می‌توانم بگویم افراد جوانتر نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. اما علائم آن خفیف‌تر است.
دانشمندان به دلیل اینکه اطلاعات کافی درباره موارد خفیف‌تر ندارند ممکن است با تعداد کمتری کودک مبتلا به ویروس کرونا روبرو شوند.
دکتر رینا مک اینتایر، اپیدمیولوژیک درباره شیوع ویروس کرونا در کودکان، گفت: مطمئناً کودکان هم مبتلا به این ویروس می‌شوند. اما از عفونت بسیار خفیفی برخوردار هستند.

چه افرادی بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند؟

اینکه چه کسی در مقابل ویروس کرونا تسلیم می‌شود و چه کسی به آن مبتلا نمی شود، به تفاوت‌های فردی در پاسخ بدن به این ویروس بستگی دارد، برخی از گروه‌های سنی ریسک بیشتری نسبت به سایرین افراد دارند، در حال حاضر به نظر می‌رسد افرادی که مسن هستند و همچنین کسانی که بسیار جوان هستند، بیشتر در معرض خطر هستند.
این انتظار نباید وجود داشته باشد که فقط افراد سالخورده و کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دهند؛ این احتمال وجود دارد که مرگ‌ومیر در گروه‌های سنی مختلف وجود داشته باشد.
براساس یک مقاله منتشر شده توسط محققان چینی خطر مرگ‌ومیر در افراد مسن که به ویروس کرونا مبتلا هستند، بیشتر است.
جدول زیر خطر مرگ و میر ویروس کرونا در گروه‌های سنی مختلف را نشان می‌دهد:
خطر مرگ مبتلایان به ویروس کرونا برای چه‌ گروه سنی بیشتر است؟
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد