hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > دلیل دشواری کاهش وزن پس از 40سالگی چیست؟

دلیل دشواری کاهش وزن پس از 40سالگی چیست؟

پس از چهل سالگی به‌دلیل تغییر بیولوژیکی بدن، کاهش وزن برای خانم‌ها دشوارتر می‌شود زیرا سطح استروژن در بدن کاهش می یابد که ممکن است منجر به افزایش چربی شود.

با افزایش سن، بدن، رژیم غذایی، عادات و الگوی خواب شما تغییر می کند که بر توانایی شما برای کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. عوامل مختلفى وجود دارد که روند کند کاهش وزن در خانم ها را کنترل می کند.

به گزارش مجله سلامتی، یک زن وقتی به چهل و پنجاه سالگی می‌رسد مرحله بزرگی را پشت سر می‌گذارد. یائسگی یک مرحله بیولوژیکی طبیعی است که در آن تغییرات زیادی در بدن، اشتها و هورمون های زن ایجاد می کند. در دوران یائسگی، سطح استروژن در بدن کاهش می یابد که ممکن است منجر به افزایش چربی شود.

کاهش متابولیسم شما با افزایش سن طبیعی است. بعد از رسیدن به سن 30 سالگی سرعت آن کاهش می یابد و با افزایش سن به کندی ادامه می یابد. اگر به درستی غذا نمی خورید و به طور مکرر ورزش می کنید، می تواند منجر به افزایش وزن شود و کاهش آن دشوار است.

با افزایش سن، خوابیدن در طول شب دشوارتر می شود. این یک موضوع سنی است. برای خوابیدن بیش از 5 یا 6 ساعت ممکن است مجبور باشید سخت کار کنید. کمبود خواب نیز می تواند منجر به افزایش وزن شود.

به دلیل افزایش سن، سطح انرژی شما ممکن است کاهش یابد و ممکن است تمام روز خود را به کاری بگذرانید که منجر به یک سبک زندگی کاملاً بی تحرک شود.

 

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید یک سبک زندگی فعال داشته باشید، به این معنی که بدن شما باید حداقل سه روز در هفته به باشگاه برود.

افزایش سن منجر به از دست دادن عضلات می شود و این می تواند منجر به افزایش چربی نیز شود. بنابراین، برای جلوگیری از این امر، باید باشگاه رفتن را  ادامه دهید.

 

منبع: etemadonline-638102

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد