hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدیو) میو میو کردن یک یوزپلنگ بالغ که باعث تعجب کاربران شبکه های اجتماعی شد!

(ویدیو) میو میو کردن یک یوزپلنگ بالغ که باعث تعجب کاربران شبکه های اجتماعی شد!

این ویدیوی ۱۲ ثانیه‌ای که در شبکه اجتماعی تیک‌تاک منتشر شده، یک یوزپلنگ را در اسارت نشان می‌دهد که به جای غرش، برای یک فرد ناشناس در پس‌زمینه به نرمی میومیو می‌کند.

یوزپلنگ ها یا همان چیتاها به خاطر سرعت زیادشان در طبیعت شهرت دارند. یوزپلنگ ها که سریع‌ترین گوشتخواران زمین در طبیعت وحشی هستند، می‌توانند به سرعت حیرت‌انگیز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسند تا طعمه خود را شکار کنند.

با این حال، این شکارچیان درنده یک سویه ملایم‌تر و کمتر شناخته شده هم دارند که در ویدیویی به نمایش گذاشته شده است.

با وجود شهرت ترسناک به خاطر سرعت زیاد در شکار طعمه، صدایی که یوزپلنگ ها تولید می‌کنند خیلی کمتر از غرش بلند و تهدیدآمیز شیرها ترسناک است. مردم از دیدن ویدیویی که نشان می‌دهد پوزپلنگ ها به جای غریدن مانند سایر گربه‌سانان بزرگ، مثل گربه‌های خانگی میومیو می‌کنند، متعجب و شگفت‌زده شده‌اند.

این ویدیوی جالب و غیرمنتظره با بیش از ۵.۹ میلیون بازدید در تیک‌تاک، سایر کاربران را مجذوب این گربه‌سان درنده اما ملوس کرده است.

کاربری نوشت: «ای کاش می‌توانستم یک چیتای خانگی مثل این داشته باشم».

کاربر دیگری با تحسین گفت: «واقعاً دوستشان دارم»

کاربر سومی هم فقط با تعجب گفت: «چقدر دوست‌داشتنی است!».

Mg70yVA6YN9n

دلیل اصلی اینکه یوزپلنگ ها مانند گربه‌های خانگی میومیو می‌کنند این است که هر دو از خانواده گربه‌سانان کوچک به نام Felinae هستند.

ساختار آناتومیک جعبه صوتی این گربه سانان به گونه‌ای است که ثابت بوده و تارهای صوتی‌شان هنگام عبور هوا از حنجره حین تنفس مرتعش می‌شود، اما توانایی تولید غرش بلند و بم را از آنها می‌گیرد.

دیگر اعضای خانواده گربه‌سانان Felinae عبارتند از: سیاه‌گوش اوراسیایی، گربه‌وحشی و کوگر یا همان پومای آمریکای شمالی.

25

در مقابل، شیر، ببر، پلنگ و جگوارها از خانواده Pantherinae هستند که ساختار متفاوت حنجره و جعبه صوتی‌شان به آنها امکان تولید غرش بسیار بلند و تهدیدآمیز را می‌دهد. ساختار حنجره این گربه سانان شامل عضلات بسیار قوی و تار صوتی بلند است که به همراه جعبه صوتی ثابت و رباط قدرتمندی در گلویشان، باعث تولید صدای غرش شدید و بسیار ترسناکی می‌شود.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-158618

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد