به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین در برخی کشورها به سطوح قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

به نوشته کوین تلگراف، طی یک بازه 30 ساعته از 23 تا 24 اکتبر (1 تا 2 آبان)، هزینه خرید بیت‌کوین در آرژانتین، نیجریه، ترکیه، لائوس و مصر به بالاترین سطح تاریخ خود رسید.

این اتفاق با کاهش ادامه‌دار ارزش پول ملی این کشورها و افزایش اخیر 16 درصدی در قیمت بیت‌کوین، تشدید شده است.

نایرا و لیر - پول‌های ملی نیجریه و ترکیه - در 2 و 3 آبان به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسیدند،‌ در حالیکه پزو - پول ملی آرژانتین - تنها 0/85 درصد با پایین‌ترین سطح برابری خود با دلار فاصله دارد.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، لیر ترکیه و نایرای نیجریه از جهت داشتن بالاترین نرخ تورم سالانه، به ترتیب در رده‌های ششم و پانزدهم جهان قرار می‌گیرند. نرخ تورم سالانه لیر، 51 درصد بوده و این آمار برای نایرا، 25 درصد اعلام شده است.

در کشورهایی که میزان تورم به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، دارایی‌هایی دیجیتال مانند بیت‌کوین به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند.

نیجریه، ترکیه و آرژانتین از نظر بالاترین میزان خرید ارزهای دیجیتال به ترتیب در رتبه دوم، دوازدهم و پانزدهم جهان قرار می‌گیرند.

تازه‌ترین قیمت بیتکوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز جمعه (5 آبان) از 33 هزار و 791 دلار تا 34 هزار و 246 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا ساعت حدود 2 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 34 هزار و 100 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‎کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز بیش از 180 دلار رشد داشته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی 24 ساعت اخیر 17 میلیارد و 63 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 1773 تا 1803 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 2 بعدازظهر به وقت ایران، بیش از 1780 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 55 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی 24 ساعت اخیر 8 میلیارد و 60 میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده است.