hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تجهیز یگان ویژه‌های پلیس به سامانه تشخیص لیدرها و محرکان بی‌نظمی

تجهیز یگان ویژه‌های پلیس به سامانه تشخیص لیدرها و محرکان بی‌نظمی

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از استفاده از سامانه جدید هوشمند در حوزه ماموریت‌های خود خبر داد و گفت: سامانه جدید با تشخصی لیدرها و محرکان بی‌نظمی به طور هوشمند و الکترونیک، هزینه برخورد را به طور محسوس کاهش خواهد داد.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه با اشاره به اینکه طرح سامانه «مصاف» از سه سال پیش در برنامه یگان‌های ویژه پلیس قرار گرفته است، گفت: این طرح با اولویت هوشمندسازی پلیس دارای ۱۲ زیرمجموعه است.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوهای سردار کرمی را در ادامه می خوانید:

 

  • هر کدام از زیرمجموعه های این طرح با اولویت هوشمند سازی در حال تدوین است و نیاز سنجی های یگان‌های ویژه را بر اساس آن تعریف می‌کند.
  • از این نوع سلاح به طور خاص در نیروهای «نوپو»(نیروهای ویژه پاد وحشت) برای مقابله با تیم‌های تروریستی استفاده خواهد شد.
  • علاوه بر این سلاح لیزری را برای نخستین بار در کشور تولید کردیم که به طور کامل بومی بوده و به دست توانای متخصصین داخلی وزارت دفاع طراحی و ساخته شد و به تولید انبوه رسیده است.
  • از ویژگی های سامانه مصاف کمک به نیروهای ویژه در درگیری و اغتشاشات است که می‌تواند با چهره‌شناسی، ویژگی افراد از جمله مدت زمان حضور فرد در محل، اشیای همراه مانند سلاح سرد و گرم و همچنین جنسیت فرد را مشخص کرده تا اهداف سوژه مشخص شود.
  • این سامانه بسته کاملی است که می‌تواند سرشاخه‌های اصلی و افراد محرک را شناسایی کند و با کمترین هزینه صحنه اغتشاش مدیریت شود و آرامش عمومی به مردم بازگردد.
  • کاهش آسیب به نیروهای یگان نیز هدف دیگر توسعه تجهیزات و ادوات است.

منبع: etemadonline-638041

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد