hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > چگونه در پذیره‌نویسی صبا فولاد شرکت کنیم؟

چگونه در پذیره‌نویسی صبا فولاد شرکت کنیم؟

صبا فولاد خلیج فارس احتمالا تا ۱۰ روز آینده که مرحله ثبت شرکت‌ها به پایان برسد، پذیره‌نویسی خواهد شد. اما چگونه می‌توانیم در پذیره‌نویسی‌ صبا فولاد شرکت کنیم؟

یک پذیره نویسی دیگر در راه است. صبا فولاد خلیج فارس احتمالا تا ۱۰ روز آینده که مرحله ثبت شرکت‌ها به پایان برسد، پذیره‌نویسی خواهد شد. این پذیره نویسی به منظور افزایش سرمایه ۸۰۹ درصدی صبا فولاد و در راستای تامین منابع برای احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۷۶ میلیون تن انجام می‌شود. دوره ساخت این پروژه ۲۸ ماه است.

اما چگونه می‌توانیم در پذیره‌نویسی‌ صبا فولاد شرکت کنیم؟

پذیره‌نویسی در بورس، یکی از راه‌هایی که ‌شرکت‌ها می‌توانند برای تامین مالی یا به عبارتی تامین قسمتی از سرمایه موردنیاز خود انجام دهند.

قبلا شرکت در پذیره نویسی ها با مراجعه حضوری به کارگزاری و بانکها انجام میشد اما در حال حاضر پذیره نویسی به صورت انلاین از طریق سایتها و پنل های معاملاتی انجام میشه.

اولین گام برای شرکت کردن در پذیره‌نویسی شرکت‌ها، ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت است

پس از آن، متقاضی سرمایه‌گذار باید در یک کارگزاری رسمی و مورد تائید سازمان بورس اوراق بهادار ثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

در ادامه فرد با انتخاب کارگزار مدنظر خود، کد آنلاینی دریافت می‌کند که به وسیله آن می‌تواند به صورت آنلاین از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری خود سهام و سایر اوراق بهادار را معامله کند.

در فرآیند پذیره‌نویسی، متقاضی متعهد می‌شود که مبلغی برابر با میزان مشخص شده در برگه تعهد سهام را پرداخت کند که به‌ازای مبلغ پرداختی، مالک تعداد مشخصی از سهام شرکت می‌شود.

در پذیره‌نویسی، قیمت سهام ثابت و مشخص بوده و به قیمت اسمی ۱۰۰ تومان انجام میشود. فرد خریدار با سهیم شدن در مالکیت شرکت به اندازه سرمایه خود در سود و زیان شرکت هم سهیم می‌شود.

پذیره‌نویسی شرکت‌ها اغلب فرصتی یک ماهه دارد اما معمولا بسته به سفارش های ثبت شده برای خرید زودتر به پایان می‌رسد. زمان و سایر اطلاعات موردنیاز نیز با انتشار روی سامانه کدال به سهامداران اطلاع رسانی می‌شود و افراد می‌توانند در روز مقرر با جستجو کردن نماد فصباح در سامانه و ثبت قیمت و حجم درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: fardayeeghtesad-31493

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد