hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > ۱۴۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده است

۱۴۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: ۱۴۵ میلیون دلار کالا در این مدت از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده است که رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

امیر یوسفی در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به سفر اخیر هیئت گلستانی به ترکمنستان اظهار کرد: گلستان و ترکمنستان مرز مشترک وسیعی با هم دارند ضمن اینکه ۷۰۰ هزار نفر از قوم ترکمن در گلستان زندگی می کنند و این موضوعات ظرفیت های خوبی ایجاد کرده است که متاسفانه در سال های گذشته ابتر ماند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌ بازار کشورهای همسایه به خصوص حاشیه دریای خزر برای توسعه اقتصادی گلستان بیشتر استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: در این سفر دو نفر از نمایندگان مجلس از قوم ترکمن، دو نفر از علما اهل سنت، چند نفر از تجار ترکمن و همچنین اعضا هیئت رئیسه اتاق بازرگانی حضور داشتند.

یوسفی خاطرنشان کرد: ترکمنستان ظرفیت بالایی برای توسعه اقتصادی گلستان دارد که تاکنون نتوانسته ایم از آن برای رونق استان استفاده کنیم.

وی در ادامه به عملکرد اتاق طی ۷ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات استان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گفته وی؛ ۱۴۵ میلیون دلار کالا در این مدت از گمرکات استان راهی بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه شده است.

وی اضافه کرد: محصولاتی نظیر لبنیات، رب گوجه، ید، پلی استایرن، مصنوعات فلزی و غیره به ۲۳ کشور دنیا صادر شده است.

یوسفی با بیان اینکه طی این مدت ۲۵ دوره آموزشی با حضور سه هزار و ۵۰۰ نفر در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم آشنایی تجار با قوانین حوزه تجارت مشکلات آنها را کاهش می دهد.

وی گفت: جلسات کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی به صورت منظم برگزار و از مسئولان استان هم برای حضور در این جلسات دعوت می شود تا به صورت حضوری به مشکلات حوزه بازرگانی و اقتصادی استان رسیدگی کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: تقویت روابط اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه ترکمنستان، قزاقستان و روسیه با استفاده از ظرفیت دریای خزر، در ردیف برنامه‌های اصلی این اتاق قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد