hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > برخورد با متخلف منجر به کاهش تخلفات اداری نمی‌شود

دبیر هیئت عالی نظارت سازمان امور استخدامی کشور:

برخورد با متخلف منجر به کاهش تخلفات اداری نمی‌شود

دبیر هیئت عالی نظارت سازمان امور استخدامی کشور با تاکید براینکه برای کاهش تخلفات اداری باید ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد که برخورد با متخلفان به تنهایی منجر به کاهش تخلفات اداری نمی‌شود.

علی دستافر، در دومین کارگاه آموزش معاونین توسعه مدیریت حقوقی و منابع ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور که در شیراز برگزار شد، بر لزوم بکار گیری ظرفیت دستگاه‌ها برای بهبود عملکرد فرایند رسیدگی به تخلفات اداری تاکید و اظهارکرد: تعامل و همکاری دستگاه‌ها و  هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری راهگشای مبارزه با فساد است.

دبیر هیئت عالی نظارت سازمان امور استخدامی کشور افزود: باید بتوانیم از ظرفیت دانش و تجربه همه دستگاه‌ها برای بهبود عملکرد فرایند رسیدگی به تخلفات اداری بهره‌مند شویم.

او برخورد صرف با متخلفان اداری را موجب کاهش تخلفات ندانست و اضافه کرد: موضوعاتی نظیر مبارزه با فساد و تخلفات، در سه حوزه «پیشگیری و سلامت اداری»، «نظارت» و «برخورد» تقسیم می‌شود و در سیاست‌های دولت مردمی، محور «پیشگیری» بر «برخورد» ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: کم کاری در دستگاه‌ها و نقض قوانین و مقررات از موضوعات مهم تخلفات اداری در کشور است لذا باید عوامل ایجاد این چنین تخلفات را از طریق پروندهای تخلفات اداری احصاء و بعد از شناسایی گلوگاه‌ها به سمت اصلاح فرایندها حرکت کنیم.

این مقام مسئول بر لزوم فرهنگ سازی و اهمیت آموزش کارکنان و کارگزاران کشور در حوزه برخورد با تخلفات اداری تاکید کرد و ادامه داد: موضوع آموزش و فرهنگ سازی باید بسیار جدی گرفته شود و از طریق تمامی دستگاه‌ها پیگیری شود. فقط در این صورت است که می‌توانیم انتظار کاهش تخلفات اداری  را داشته باشیم.

دستافر به عزم دولت برای مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم با همکاری نمایندگان وزرا و روسای سازمان‌ها به طور جد این موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

یادآور می‌شود که دومین کارگاه آموزش معاونین توسعه مدیریت حقوقی و منابع ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور روزهای دوم و سوم آبان ماه در شیراز برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد