hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > قیمت قبر در ناحیه یک، دو و سه بهشت‌زهرا چند؟

قیمت قبر در ناحیه یک، دو و سه بهشت‌زهرا چند؟

جواد تاجیک در ارتباط با قیمت قبور در بهشت زهرا گفت: قیمت قبور در نواحی یک، ۲ و ۳ متفاوت است؛ البته نرخ دریافتی برای فروش قبور بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تهران است که هر ساله به تصویب می‌رسد و بهشت زهرا(س) موظف به انجام آن است.

جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه موضوع آرامستان‌ها جزو وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۵۳ سال از فعالیت سازمان بهشت زهرا(س) می‌گذرد، این مجموعه دچار فرسودگی شده است. همچنین از سوی دیگر، ظرفیت دفن در این محل نیز رو به اتمام قرار دارد.

به گزارش تسنیم، تاجیک در ارتباط با قیمت قبور در بهشت زهرا گفت: قیمت قبور در نواحی یک، ۲ و ۳ متفاوت است؛ البته نرخ دریافتی برای فروش قبور بر اساس نرخ مصوب شورای شهر تهران است که هر ساله به تصویب می‌رسد و بهشت زهرا(س) موظف به انجام آن است.

وی گفت: در حال حاضر قیمت دفن در قطعات روز (قطعاتی که در روز اموات را دفن می‌کنند) برای یک طبقه بدون هزینه و رایگان خواهد بود، اما در صورتی که خانواده متوفی درخواست دو طبقه دیگر را داشته باشند باید برای هر طبقه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) افزود: همچنین تمهیداتی انجام شده که خانواده‌ها در یک فاصله زمانی ۳ الی ۴ ماهه، قیمت اشاره شده را به حساب بهشت زهرا(س) واریز کنند.

تاجیک تصریح کرد: در قطعات ناحیه ۳ (قطعات قدیمی، ۱۰ الی ۱۲ ساله)، قیمت ۳ طبقه، ۴۵ میلیون تومان خواهد بود و در ناحیه دو که حدود ۲۴ سال از عمر آن می‌گذرد و اوایل دهه ۸۰ احداث شده قیمت ۳ طبقه، ۷۵ میلیون تومان خواهد بود. در ناحیه یک بهشت زهرا(س) نیز قیمت قبر ۳ طبقه ۱۱۵ میلیون محاسبه خواهد شد.

وی همچنین با تأیید فضای دلالی در بهشت زهرا(س) تصریح کرد: ما این موضوع را رد نمی‌کنیم و از گذشته این مسئله وجود داشته با تلاش‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی بنا داریم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

تاجیک گفت: اوایل امسال با دلالی در خصوص خرید و فروش قبر از سوی برخی کارکنان بهشت زهرا(س) روبرو شدیم که این موضوع توسط عوامل ما شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

منبع: etemadonline-637829

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد