hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم

امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش نداشته باشیم

نماینده چابهار در مجلس گفت: امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش به این شکل نداشته باشیم و بیشتر ملاک و معیار صلاحیت علمی معلمان باشد.

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار ، درباره آخرین وضعیت بررسی کمبود معلم در مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان امور استخدامی، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص معضل کمبود معلم در کشور برگزار شد که نشان می‌دهد بی‌تدبیری ناراحت کننده‌ای را در این خصوص مشاهده می‌کنیم.

به گزارش ایلنا بخش های از گفت و گوی سعیدی را در ادامه می‌خوانید:

 

  • فقط فراکنی و انداختن توپ در زمین دولت قبل و نظایر آن‌ها مطرح شد. در این‌که در دولت قبل در حوزه آموزش و پرورش بسیار کم کاری کرده و ریل گذاری‌ها، ریل گذاری‌های درستی نبوده تردیدی وجود ندارد اما اینکه ما دائم از بانیان وضع موجود بگوییم، صحیح نیست. 
  • یادمان باشد الان ۲ سال است که دولت و ۴ سال است که مجلس دست جریان انقلابی است و ما باید احساس مسئولیت و پاسخ‌گویی داشته باشیم که متاسفانه در روند جلسه روز یکشنبه این را مشاهده نکردیم. 
  • نکته بسیار نگران‌کننده‌ دیگر این است که رویکردی در وزارت آموزش و پرورش برای جذب معلم وجود دارد مبنی بر اینکه فقط افراد خاص در این حوزه جذب می‌شود، بسیاری از افرادی که دارای صلاحیت‌های علمی هستند به خاطر نوع نگاه‌شان و بحث‌های سیاسی‌ متاسفانه رد می‌شوند.
  • علاوه بر این در مناطق محروم به شدت دچار کمبود معلم هستیم و مشاهده می‌کنیم قاطبه افرادی که پذیرفته شده‌اند از افراد غیربومی هستند که بعضاً همین افراد غیربومی با استفاده از مشوق‌های جوانی جمعیت خودشان را منتقل می‌کنند و عملا آن کلاس بدون معلم می‌ماند. این‌ها مسائل بسیاری مهمی هستند که باعث نگرانی جامعه است و من امیدوارم پروژه خالص‌سازی را حداقل در وزارت آموزش و پرورش به این شکل نداشته باشیم و بیشتر ملاک و معیار صلاحیت علمی معلمان باشد.

منبع: etemadonline-637796

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد