hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه مختلف طی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در گلستان

اجرای ۵۰۰ ویژه برنامه مختلف طی هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در گلستان

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه در بخش پدافند غیر عامل در گلستان برگزار می شود و موضوعات سایبری در تهدیدات اول بخش پدافند غیرعامل هستند.

محمدتقی محمدی، در نشست خبری در آستانه هفته پدافند غیرعامل گفت: بر اساس مطالعات، تهدیدات مبنا در استان گلستان به سبب منابع طبیعی، جنگل، دریا، زراعت، دامداری و شیلات، تهدیدات زیستی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان افزود:برگزاری ۵۰۰ برنامه از سوی ۶۵ دستگاه اجرایی استان گلستان همزمان با هفته پدافند غیرعامل اجرا می شود که تهدیدات سایبری و زیستی، اولویت این استان در پدافند غیرعامل است. 

وی اظهار کرد: روز هشتم آبان به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده و برنامه های این هفته و روز با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان به بلندای امید» برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان بیان کرد: برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل استان، کارگروه های تخصصی و کمیته های تخصصی پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی، برگزاری مسابقات علمی، رزمایش های دفاعی و آمادگی، همایش های تخصصی، دوره های آموزشی، نمایشگاه های تخصصی، انواع مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی و رسانه ای، تبلیغات محیطی، نشست های تخصصی و افتتاح یا بازدید پروژه های مرتبط با پدافند غیرعامل از برنامه های مهم این هفته است.

وی از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان خبر  داد و گفت: بر اساس مطالعات پدافند غیرعامل استان، تهدیدات استان، تهدیدات زمینی شامل؛ جنگل، کشاورزی، زراعت و شیلات است.


محمدی ادامه داد:، اما در سال‌های اخیر به ویژه پارسال و امسال، به علت وابستگی به فضای مجازی و تمرکز دشمن بر این بخش، تهدیدات سایبری در اولویت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: البته در این خصوص دستورالعمل‌ها و قوانین مناسب به همه دستگاه‌ها ارائه و در نیمه نخست امسال، ۲۰ کارگروه تخصصی در این حوزه، ۲۷ کارگاه آموزشی، ۱۰ مانور تخصصی و ۲ همایش برگزار شده است.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد