hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مساجد و بقاع متبرکه را نمی‌توانیم تعطیل کنیم/ استریل تمام جانمازها، مُهرها و کتاب‌های ادعیه

مساجد و بقاع متبرکه را نمی‌توانیم تعطیل کنیم/ استریل تمام جانمازها، مُهرها و کتاب‌های ادعیه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نمی‌توانیم مساجد و بقاع متبرکه را تعطیل کنیم، چراکه مردم از این مکان‌ها استفاده می‌کنند.

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه  درباره تعطیلی بقاع متبرکه با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: بحث تعطیلی بقاع متبرکه در دستور کار ما نیست، اما به هیات امنای اوقاف استان‌ها توصیه کردیم تا برگزاری مراسمات و تجمعات در بقاع متبرکه حذف شود.

وی ادامه داد: همچنین دیروز طی یک بخشنامه توصیه‌های لازم توسط معاون فرهنگی سازمان به ادارات اوقاف استان‌ها ابلاغ شده است. با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام اقدامات لازم جهت گندزدایی و رعایت نکات بهداشتی در آستانه‌های مقدس انجام خواهد شد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تمام جانمازها، مهرها، کتاب‌های ادعیه گندزدایی و استریل می‌شوند و ژل ضدعفونی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا تمام نکات بهداشتی رعایت شود.
نوروزپور خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم مساجد و بقاع متبرکه را تعطیل کنیم، چراکه مردم از این مکان‌ها استفاده می‌کنند. مردم در جاده‌های کشور برای اقامه نماز و استراحت بین‌راهی از برخی بقاع متبرکه استفاده می‌کنند و نمی‌توانیم این مکان‌ها را تعطیل کنیم، چراکه مردم با مشکل مواجه می‌شوند، اما نکات بهداشتی و ایمنی در همه بقاع متبرکه رعایت خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا حرم حضرت معصومه (س) و دیگر بقاع متبرکه در استان قم تعطیل خواهد شد؟ ادامه داد: وزارت بهداشت هنوز دستوری در خصوص تعطیلی بقاع متبرکه در قم به ما اعلام نکرده است، اگر اعلام شود ما حتما بررسی کرده و انجام خواهیم داد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۴ حرم مطهر تولیت خاص دارند، خاطرنشان کرد: در خصوص حرم حضرت معصومه(س) تولیت حرم تصمیم‌گیرنده است، چراکه این حرم تولیت خاص دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد