hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تولد دو گورخر خارج از فصل تولیدمثل در پارک ملی کویر + عکس

تولد دو گورخر خارج از فصل تولیدمثل در پارک ملی کویر + عکس

پارک ملی کویر میزبان دو کره گورخر است که خارج از فصل تولید مثل به‌دنیا آمدند.تولد این دو کره گور در مهرماه و در فاصله کمتر از ۱۰ روز در پارک ملی کویر ثبت شده است.

شاه حسینی مقدم، رئیس پارک ملی کویر گفت: تولد در خارج از فصل زایش گویای غنای بالای این زیستگاه و وجود توآمان سه مولفه آب، علوفه و امنیت مناسب در این زیستگاه است.

به گزارش ایسنا، او افزود: فصل زایش در گورخرهای آسیایی معمولا از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه و به ندرت در اوایل مردادماه است اما تولد این دو کره گور در مهرماه و در فاصله کمتر از ۱۰ روز در پارک ملی کویر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه غنای بالای این زیستگاه سبب شده که گورخرهای ایرانی در این زیستگاه تولیدمثل بیشتری داشته باشند ادامه داد: گورخر آسیایی معمولا هر یک سال و نیم یک زایمان دارند اما گورخرها در پارک ملی کویر هر ساله یک تولد دارند که این مهم نشان دهنده ارتقا سه شاخص آب و تغذیه و امنیت است.

شاه‌حسینی در پاسخ به پرسش در ارتباط با جنسیت کره گورهای تولد شده خاطرنشان کرد: جنسیت یکی از کره‌ها ، نر است و جنسیت دیگری هنوز مشخص نیست. یکی از کره‌ها در حال حاضر ۱۰ و دیگری ۱۵ روزه است.

گورخر ایرانی

منبع: etemadonline-637724

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد