hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > نقش محوری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

رئيس ستاد انتخابات فارس مطرح كرد:

نقش محوری فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات فارس؛ با اشاره به ورود انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مرحله ثبت نام نهایی داوطلبان گفت: رسانه‌ها در برگزاری این انتخابات و کمک به افزایش مشارکت نقش محوری خواهند داشت.

اسماعیل قزل سفلی در جلسه شورای اطلاع رسانی فارس افزود: با توجه به اهمیت انتخابات امسال، باید همه تلاش ها در جهت مشارکت پرشور مردم در انتخابات و حضور حداکثری آنها در پای صندوق های رای باشد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد انتخابات امسال بیشترین تاثیرپذیری را از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و دشمن می کوشد که به هر شکل ممکن در فرایند برگزاری انتخابات اختلال ایجاد کند و مانع از برگزاری مطلوب انتخابات شود و از طرفی می کوشد که این انتخابات را بی اثر جلوه دهد.

او اظهار کرد: معتقدیم که انتخابات آتی صحنه هماوردی بین جریان انقلابی با دشمن و جریان معاند و ضد انقلاب است و بنا براین باید بیش از گذشته توان و انرژی بگذریم و در صحنه حضور داشته باشیم.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس از ۲۷ مهرماه گفت: تا پایان روز چهارم 353 نفر از داوطلبان در این استان موفق به نهایی کردن ثبت نام خود شده‌اند.

قزل سفلی افزود: سوم آبان ماه جاری آخرین فرصت برای نهایی کردن ثبت نام ها از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس در استان است.

وی ادامه داد: امکان ویرایش اطلاعات فقط تا زمانی که داوطلبان ثبت نهایی را نزده‌اند وجود دارد و پس از آن امکان بازگشت دوباره و ویرایش اطلاعات وجود ندارد و بنابراین لازم است که داوطلبان اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد کنند.

رئیس ستاد انتخابات فارس اظهار کرد: همچنین در اجرای قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضروری است که داوطلبان در زمان ثبت نام قطعی یک شماره حساب غیر تجاری در سامانه وارد کنند.

قزل سفلی افزود: همچنین برابر قانون جدید انتخابات، داوطلبان باید پنج سال سابقه اجرایی، قضایی، آموزشی و پژوهشی داشته باشند و گواهی معتبر آن نیز به تایید بالاترین مقام نهاد یا موسسه رسیده باشد.


انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد