hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > اعتراض هم‌میهن به حکم صادر شده برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی: این محکومیت کارکرد سیاسی دارد؛ عکس و خبر آنها تاثیری در اعتراضات نداشته

اعتراض هم‌میهن به حکم صادر شده برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی: این محکومیت کارکرد سیاسی دارد؛ عکس و خبر آنها تاثیری در اعتراضات نداشته

روزنامه هم‌میهن نوشت: اگر گزارش و عکس این دو خبرنگار نیز وجود نداشت، باز هم اتفاقی در جریان آنچه پیش آمد، رخ نمی‌داد. این محکومیت فقط یک کارکرد سیاسی دارد، اینکه اعتراضات به توطئه‌های خارجی وصل شود؛ و الا خبر و عکس آنها هیچ تاثیر تعیین‌کننده‌ای در ماجرا نداشته است.

روزنامه هم میهن احکام صادر شده برای الهه محمدی و نیلوفر حامدی را سیاسی و در راستای وصل کردن اعتراضات به توطئه‌های خارجی دانسته است.

به گزارش هم میهن، متاسفانه باید گفت که فارغ از اعتبار حکم و نقدهایی که به آن وارد است، مسئله اصلی به اعتراضات سال گذشته مربوط می‌شود. از جمله صدور حکم محکومیت برای آقای صالح نیکبخت، وکیل مرحومه مهسا امینی را نیز در همین قالب می‌توان درک کرد. نقدهای حقوقی که به هر سه بند احکام صادره وارد شده است، مخاطب را به این نکته می‌رساند که مسئله فقط مرتبط با اصل اعتراضات است و این پرونده‌ها در ذیل آن اعتراضات تحلیل شده است.

این روزنامه نوشته است: اگر گزارش و عکس این دو خبرنگار نیز وجود نداشت، باز هم اتفاقی در جریان آنچه پیش آمد، رخ نمی‌داد. این محکومیت فقط یک کارکرد سیاسی دارد، اینکه اعتراضات به توطئه‌های خارجی وصل شود؛ و الا خبر و عکس آنها هیچ تاثیر تعیین‌کننده‌ای در ماجرا نداشته، خبر خانم محمدی چند روز پس از آغاز اعتراضات بوده و انجام یک کار حرفه‌ای و متعارف روزنامه‌نگاری است. با توجه به مجموعه این ملاحظات، انتظار می‌رود دادگاه تجدیدنظر حکم صادرشده را نقض نماید.

 

منبع: etemadonline-637422

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد