hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > اردوگاه دانش آموزی آشوراده در انتظار جذب اعتبار برای تبدیل به دهکده ورزشهای آبی و ساحلی کشور

در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

اردوگاه دانش آموزی آشوراده در انتظار جذب اعتبار برای تبدیل به دهکده ورزشهای آبی و ساحلی کشور

هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور فرهاد سمیعی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش، معاونین مربوطه، مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، نظری مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به وقایع تلخ اخیر در سرزمین فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل یک غده سرطانی و تومور بدخیم برای سراسر جهان است که انتظار داریم به فضل الهی هرچه زودتر ریشه کن گردد.

نظری پس از قرائت مصوبات جلسات قبل در خصوص تبدیل جزیره آشوراده به اردوگاه بازی‌های آبی و خاکی گفت: در شهرستان بندر ترکمن چهار هکتار زمین سنددار مختص دستگاه آموزش و پرورش موجود است که در آن اردوگاه دانش آموزی وجود دارد و دارای انشعاب آب و برق کامل را داراست و دارای ۹ سوئیت نیمه کاره است.

نظری با اشاره به اینکه تکمیل این اردوگاه باعث رونق اقتصادی برای آموزش و پرورش و ایجاد یک منبع درآمد پایدار است گفت: در سفری که معاون تربیت بدنی وزارت، اخیرا به استان داشته اند از این اردوگاه بازدید به عمل آمده است و ما در پی آنیم که اعتباراتی برای تکمیل ابنیه و بازسازی این اردوگاه جذب کنیم تا بتوانیم این جزیره را به یک اردوگاه بازی‌های آبی و خاکی تبدیل کنیم.

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: تنها دو استان در کشور دارای جزیره آبی و خاکی هستند و ما جز استان‌هایی هستیم که این جزیره را داراست.

وی افزود: اگر می‌خواهیم استان سرسبز گلستان را به کشورمان یا حتی جهان معرفی کنیم نیاز است تا بخش‌های توریستی آن را مجهز و بازسازی نماییم که اردوگاه آشوراده این ظرفیت را به خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار ناکافی برای بازسازی این اردوگاه وجود دارد گفت: اگر بتوانیم اعتباراتی از وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی جذب کنیم این جزیره را می‌توان به یک دهکده ورزشی با رویکرد بازی‌های کشتی ساحلی، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و غیره تبدیل کرد.

رضا طبرسا گفت: تکمیل این اردوگاه باعث غنی‌سازی واقعی اوقات فراغت دانش آموزان می‌گردد که در اثر آن اقتصاد شهرستان بهبود و باعث ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای دستگاه آموزش و پرورش و از همه مهمتر کاهش بزهکاری در نوجوانان و جوانان خواهد شد.

فرهاد سمیعی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نیز در این جلسه گفت: تبدیل جزیره آشوراده به اردوگاه و دهکده ورزشی یک فرصت مغتنم است که البته ابتدا باید آن را با نقشه جامع گردشگری تطبیق داد.

وی گفت: این موضوع باید به عنوان یکی از مصوبات این جلسه برای وزارت و دستگاه‌های متولی ارسال تا پس از بررسی‌های لازم در این خصوص اقدامات لازم صورت بگیرد.

 همچنین موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد بررسی قرار گرفت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد