hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > 2 هزار و 206 مرد ایرانی بخاطر مهریه‌ زندان هستند/ ۶۲ درصد زندانیان آزاد شده امسال توسط ستاد دیه مربوط به صدور چک است!

2 هزار و 206 مرد ایرانی بخاطر مهریه‌ زندان هستند/ ۶۲ درصد زندانیان آزاد شده امسال توسط ستاد دیه مربوط به صدور چک است!

رئیس هیات امنای ستاد دیه با بیان اینکه 2206 مرد ایرانی بخاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان هستند گفت: عمده این افراد به علت تنگدستی در پرداخت سکه‌های به عدد انگشتان یک دست زندان هستند.

سید اسدالله جولایی، رئیس هیات امناء این نهاد حمایتی با اعلام تعداد آزادی‌ها در سال ۱۴۰۲ گفت: طی شش ماهه نخست سال، زمینه آزادی ۱۹۲ محبوس زن و ۴۰۳۲ مرد بدهکار مالی یا محکوم به پرداخت دیات ناشی از سوانح رانندگی و حوادث کارگاهی را با مبلغ بدهی نزدیک به ۵۶ هزار میلیارد ریال فراهم شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان آثار حسنه اصلاح قانون «صدور چک» در سال‌های اخیر اعلام کرد: در روزهای سپری شده از سال، تعداد ۲۶۱۱ مرد و زن ایرانی که بابت چک در زندان بودند، با حمایت ستاد دیه از زندان رهایی یافته‌اند و بیش از ۱۰۱۱۷ نفر همچنان در بند بسرمی‌برند. آماری که تقریبا ۶۲ درصد آزادی‌های ستاد دیه در نیمه نخست سال را به خود اختصاص داده است!

متاسفانه هم‌اکنون ۲۲۰۶ مرد ایرانی بابت ناتوانی در تامین کابین زنان خود در بند ندانم‌کاری گرفتار آمده‌اند؛ افرادی که قریب به اتفاق آن‌ها نه بابت عسرت در تسویه سکه‌هایی چند صد تایی که به علت تنگدستی در پرداخت سکه‌های به عدد انگشتان یک دست گرفتار آمده‌اند.

منبع: etemadonline-637513

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد