hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > کمدی‌ها باز هم در صدر

کمدی‌ها باز هم در صدر

بیست‌و‌پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز گذشته یکشنبه، ۳۰ مهر، در سازمان سینمایی تشکیل شد و رسما اعلام شد که «آهو» و «جنگل پرتقال» از چهارشنبه، سوم آبان‌ماه، در سینماها به نمایش گذاشته می‌شوند.

شرق: بیست‌و‌پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش روز گذشته یکشنبه، ۳۰ مهر، در سازمان سینمایی تشکیل شد و رسما اعلام شد که «آهو» و «جنگل پرتقال» از چهارشنبه، سوم آبان‌ماه، در سینماها به نمایش گذاشته می‌شوند.

بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح‌شده، قرارداد دو فیلم ثبت شد. فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با پخش «خانه فیلم» در گروه آزاد و فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی با پخش «شهر فرنگ» به سرگروهی پردیس سینمایی ایران‌مال اکران می‌شوند.

«آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی روایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بر باد رفته می‌بیند؛ اما هنوز امیدش را از دست نداده است. رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و سپیده آرمان از‌جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند و نوید محمدزاده در آن صداپیشگی کرده است. هوشنگ گلمکانی سردبیر ماهنامه «فیلم» پس از ۴۸ سال فعالیت مطبوعاتی و نقد فیلم، نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش را می‌سازد.

فیلم «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان از دیگر آثاری است که به‌زودی به نمایش گذاشته خواهد شد. این فیلم یک درام اجتماعی است که برای نخستین بار در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نمایش داده شد. این فیلم روایتگر زندگی معلمی به نام علی بهاریان است که در رشته نمایش‌نامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به‌تازگی در یک مدرسه به‌عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده است. معلمی آن‌چنان سختگیر که در عرض سه روز پنج نفر را از کلاس اخراج می‌کند و حالا از طرف مدیر تهدید می‌شود که اگر تا دو روز دیگر مدرک تحصیلی‌اش را تحویل ندهد، عذرش را از مدرسه می‌خواهند. آقای معلم هم برخلاف میل خود به شهر محل تحصیلش در «تنکابن» می‌رود. سارا بهرامی، میرسعید مولویان و رضا بهبودی از‌جمله بازیگران این فیلم هستند.

رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده این فیلم سینمایی، در نشست پرسش و پاسخ فیلم درباره حقوق زنان که در فیلم به آن اشاره شده بود، گفت: «نباید همدیگر را قضاوت کنیم. ذهن خود را محترم بشماریم و اسیر جو نشویم».

او همچنین با اشاره به تغییر نسل‌ها تأکید کرد که آینده سینمای ایران درخشان خواهد بود.

صدر‌عاملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: «من قطعا فیلم «جنگل پرتقال» را در اکران شکست‌خورده نمی‌دانم و این فیلم از آن دست آثاری است که مخاطب باید خودش انتخاب کند».

او که در این فیلم در کنار کارگردانی جوان حضور دارد، درباره حمایت از نسل جوانی که مهجور مانده و اینکه آیا خودش از آنها حمایت می‌کند، گفت: «من حتما سعی خواهم کرد که به این فیلم‌سازها کمک کنم؛ به‌ویژه آنکه مهم‌ترین اتفاقی که در این چهل‌و‌چند سال رخ داده، سینما بوده و باید تلاش کنیم این سینما به راه خود ادامه دهد».

«گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و نویسندگی ارسلان امیری و عادل تبریزی سال 1399 تولید شده و مدتی است اکرانش را آغاز کرده است. این نخستین تجربه کارگردانی تبریزی است که در دهه 70 روایت می‌شود. حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی و جمشید هاشم‌پور ازجمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

عادل تبریزی با ابراز خوشحالی از اینکه این فرصت برای دیده‌شدن فیلمش فراهم شد، افزود: برای من نگاه مخاطب چه مثبت و چه منفی اهمیت دارد و از کسانی که به تماشای این اثر سینمایی نشستند، تشکر می‌کنم.

عادل تبریزی در نشست پرسش و پاسخ این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر با اشاره به علاقه خود به سینما گفت: «من یک بچه شهرستانی عاشق سینما در کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد هستم. مادر من پولی را کنار می‌گذاشت که من را هر ماه سینما ببرد. من تهران را از طریق سینما شناختم و به جامعه‌شناسی شهری رسیدم».

او درباره این صحبتش که مطرح کرده بود «گیج‌گاه» را بدون حضور جمشید هاشم‌پور نمی‌ساختم، گفت: «در زمان ایده اولیه «گیج‌گاه» به خودم گفتم که اگر جمشید هاشم‌پور در فیلم بازی نکند، من این کار را نمی‌سازم».

او با اشاره به هدفش از ساخت این فیلم بیان کرد: «هدف من ساخت فیلمی سلامت با راهکارهای انسانی بود و فکر می‌کنم که یک خانواده به‌راحتی می‌تواند به تماشای این فیلم بنشیند و لذت ببرد. نوستالژیک‌بودن اثر برای ما در لایه‌های چهارم یا پنجم قرار داشت».

ارسلان امیری نیز که به‌عنوان فیلم‌نامه‌نویس در این اثر حضور داشت، گفت: «دشوار است که در سینما تا این حد احساس و شور را منتقل کرد؛ اما «گیج‌گاه» پر از حس و شور است. من نقش بسیار کمی در این فیلم داشتم و برایم باعث افتخار است».

ادامه اکران فیلم‌های روی پرده و صدرنشینی کمدی‌ها

ماه‌هاست فیلم‌های کمدی نجات‌بخش گیشه سینمای ایران شده‌اند؛ فیلم‌هایی که با اکران‌های طولانی‌مدت در اکثر سالن‌های سینما همچنان میزبان مخاطبان هستند و اکثر سینماداران هم با نگاه به فروش این فیلم‌ها در گیشه، مشتاق اکران فیلم‌هایی از این دست در سینمای ایران هستند. فیلم‌های «هتل»، «بچه زرنگ»، «فسیل»، «شهر هرت»، «نارگیل ۲» و «سه کام حبس» فیلم‌های اول فهرست فروش مهرماه هستند.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی با رقم 270‌میلیارد‌و ۴۷۱ میلیون تومان فروش همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفته است. «شهر هرت» فیلم دیگری از کریم امینی با رقم ۶۹‌میلیارد‌و ۵۶۹ میلیون تومان فروش در رتبه دوم فهرست فروش قرار دارد. «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۴۲ میلیارد تومان فروش، «نارگیل ۲» به کارگردانی داوود اطیابی با ۱۳ میلیارد تومان فروش، انیمیشن «بچه زرنگ» با ۱۲ میلیارد تومان فروش، «بی‌مادر» به کارگردانی مرتضی فاطمی با شش میلیارد تومان فروش، «آخرین تولد» به کارگردانی نوید محمودی با سه‌میلیارد‌و ۹۶۸ میلیون تومان فروش، «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم با سه‌میلیارد‌و ۵۸۵ میلیون تومان فروش، «ستاره بازی» به کارگردانی هاتف علیمردانی با دو‌میلیارد‌و ۸۳۸ میلیون تومان فروش، «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی با د‌ومیلیارد‌و ۳۰۰ میلیون تومان فروش، «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی با ۷۱۴ میلیون تومان فروش، «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد با ۴۵۳ میلیون تومان فروش و «اخت الرضا» به کارگردانی مجتبی طباطبایی با ۴۷ میلیون تومان فروش مجموع آثاری هستند که از ابتدای سال تاکنون میزبان علاقه‌مندان سینما بوده‌اند و اکران‌شان همچنان ادامه دارد.

 

منبع: sharghdaily-902048

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد