hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) تبدیل فاضلاب به مواد شیمیایی ارزشمند با استفاده از نور خورشید

(تصاویر) تبدیل فاضلاب به مواد شیمیایی ارزشمند با استفاده از نور خورشید

محققان تصمیم گرفتند تا آلاینده‌های حاصل از فاضلاب را مستقیماً در محیط فاضلاب به بیوهیبرید‌های نیمه هادی تبدیل کنند. این مفهوم شامل استفاده از کربن آلی، فلزات سنگین و ترکیبات سولفات موجود در فاضلاب به عنوان مواد خام برای ساخت این بیوهیبرید‌ها و متعاقبا تبدیل آن‌ها به مواد شیمیایی ارزشمند است.

محققان به سرپرستی پروفسور گائو شیانگ از موسسه فناوری پیشرفته شنژن (SIAT) آکادمی علوم چین و پروفسور لو لو از موسسه فناوری هاربین روش جدیدی را برای تبدیل آلاینده‌های فاضلاب به مواد شیمیایی ارزشمند با استفاده از نور خورشید و هموار کردن راه برای تولید مواد شیمیایی پایدار و سازگار با محیط زیست، پیشنهاد کرده‌اند.

به گزارش روزیاتو، تولید شیمیایی متعارف امروزه وابسته به سوخت‌های فسیلی و فرایند‌های پرانرژی است. بیوهیبرید‌های نیمه‌هادی یک فناوری جدید هستند که مواد جاذب نور را با سلول‌های زنده ترکیب می‌کنند تا از انرژی خورشیدی برای تولید مواد شیمیایی استفاده کنند. این فناوری وعده‌ی استفاده پایدارتر از انرژی خورشیدی برای تولید شیمیایی را می‌دهد. اما چالش اصلی پیدا کردن راهی برای افزایش مقیاس تولید آن به صورت اقتصادی و سازگار با محیط زیست است.

تکنولوژی جذاب تبدیل فاضلاب به مواد شیمیایی ارزشمند با استفاده از نور خورشید

پروفسور گائو می‌گوید: پلت فرم بیوهیبرید نه تنها دارای ردپای کربن کمتری است، بلکه هزینه‌های محصول را نیز کاهش می‌دهد، که منجر به اثرات زیست محیطی کلی کمتری در مقایسه با هر دو روش تخمیر باکتریایی سنتی و تولید BDO مبتنی بر سوخت فسیلی می‌شود. قابل توجه است که این بیوهیبرید‌ها را می‌توان با استفاده از منابع مختلف فاضلاب تولید کرد.

منبع: fararu-676142

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد