hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > تجربه مادری با فرزند دارای اوتیسم

یک کتاب متفاوت رونمایی می شود

تجربه مادری با فرزند دارای اوتیسم

برای اولین‌بار در ایران، ناهید ادیب مادر فرزندی دارای اختلال اوتیسم، تجربه زیستة خود را در قالب یک کتاب منتشر کرده که قرار است دوشنبه 1 آبان ماه اولین رونمایی آن در اصفهان، سالن همایش‌های سیتی سنتر از ساعت 18 الی 21  برگزار شود.

برای اولین‌بار در ایران، ناهید ادیب مادر فرزندی دارای اختلال اوتیسم، تجربه زیستة خود را در قالب یک کتاب منتشر کرده که قرار است دوشنبه 1 آبان ماه اولین رونمایی آن در اصفهان، سالن همایش‌های سیتی سنتر از ساعت 18 الی 21  برگزار شود. در آیین رونمایی کتاب «چشم به راه آسمان باش»، دکتر احمد عابدی دکتری روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، فاطمه فزوه رواندرمانگر و روانپزشک و پروفسور احمدرضا موحدی دکتری تخصصی رشد و یادگیری روان-حرکتی حضور داشته و درباره اختلال طیف اوتیسم و این کتاب سخرانی می‌کنند.

 

ناهید ادیب نویسنده کتاب و مادر فردین سلطانی که تجربه زیسته خود را به رشته تحریر درآورده درباره کتاب «چشم‌به‌راه آسمان باش» به رویداد امروز می‌گوید: من در این کتاب خاطرات و زندگی فرزندم که دارای اختلال اوتیسم است را به‌گونه‌ای نوشته‌ام که مخاطب را درگیر کند و جنبه آموزشی و آگاهی‌بخشی نیز داشته باشد، تمام ویژگی‌های اوتیسم را توضیح داده‌ام تمام روند زندگی فردین از تولد تا کودکی، تشخیص اوتیسم، دوران مدرسه و مشخص‌شدن استعدادهایش و شکوفاشدن آنها را در این کتاب نوشته‌ام. خواندن این کتاب را به تمام مردم و هم چنین دانشجویان روان‌شناسی، روان‌درمانگران و خانواده‌های دارای فرزند اختلال اوتیسم پیشنهاد می‌کنم.

ناهید ادیب درباره کتاب «چشم‌به‌راه آسمان باش» می‌گوید: مولف این کتاب من هستم و از لحظه تولد تا بزرگسالی و شکوفایی استعداد فرزندم فردین سلطانی را در این کتاب نوشته‌ام. جناب آقای دکتر احمد عابدی عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و دکتری روان‌شناسی مقدمه‌ای برای کتاب نوشته‌اند. آقای سیاوش گلشیری کتاب را ویراستاری کرده‌اند و ناشر کتاب نشر «نوشته» است.

ناهید ادیب درباره روند نگارش کتاب می‌گوید: در مسیر نوشتن این کتاب نور و برکت وجود فردین را حس کردم و امیدوارم دیگران نیز با خواندن این کتاب علاوه بر آشنایی با افراد دارای اختلال اوتیسم باتجربه زیست من و زندگی فرزندم همراه شوند.

 

فردین سلطانی اولین شرکت‌کننده دارای اختلال اوتیسم در برنامه عصر جدید در سال 1401  بود. او در این برنامه استعدادیابی به همراه مربی خود امیرسالار شریفی حضور پیدا کرد و قطعه «دلداده توام» را خواند. جوان 19 ساله‌ای که با اختلال اتیسم به عنوان یک محدودیت روبرو نشد و با صبر و آموزش مربی خود، امیر سالار شریفی و حمایت و از خود گذشتگی مادرش ناهید ادیب در مسیر موفقیت پای گذاشت.

کتاب «چشم‌به‌راه آسمان باش» تجربه زیسته ناهید ادیب مادر فردین سلطانی است که انتشارات «نوشته» آن را چاپ کرده و قرار است دوشنبه یکم آبان‌ماه در مراسمی در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر اصفهان از ساعت 18 الی 21 رونمایی شود. شرکت در آیین رونمایی از این کتاب برای تمامی علاقه مندان آزاد است.

*--*-*

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
راضیه چنگیز نائین
راضیه چنگیز نائین
حوالی فرهنگ و هنر
دانش و فناوری و محیط زیست

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد