hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > رشد قارچی کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف چه تبعاتی دارد؟

رشد قارچی کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف چه تبعاتی دارد؟

حسین سلاح‌ورزی: طبق قانون باید کسانی که کارت اولی هستند، حداکثر بتوانند ۵۰۰هزار دلار صادرات انجام دهند. اما مثل سال ۹۸ در این زمینه با ترک فعل مواجه هستیم.

فردای اقتصاد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست امروز هیات نمایندگان با هشدار نسبت به تکرار سناریوی سال ۹۸ در حوزه صدور کارت‌های بازرگانی، گفت: از سال ۹۶ موضوع ارزیابی و سنجش و صدور کارت‌های بازرگانی از اتاق ایران خارج شده و توسط سامانه جامع تجارت انجام می‌شود. طبق قانون باید کسانی که کارت اولی هستند، حداکثر بتوانند ۵۰۰هزار دلار صادرات انجام دهند. اما مثل سال ۹۸ در این زمینه با ترک فعل مواجه هستیم و سازمان گمرک به‌عنوان متولی تدوین سازوکاری که اجازه صادرات بیش از این میزان را به کارت اولی‌ها ندهد، این اقدام را صورت نداده است.

وی افزود: این در حالی است که از صدور کارت بازرگانی بسیاری از تولیدکنندگان و تجار باسابقه به دلیل اینکه سند تک‌برگ ندارند، جلوگیری می‌شود. ما نشانه‌هایی داریم که از ابتدای امسال یکی از کسانی که کمتر از یک سال از عمر کارت بازرگانی او می‌گذرد تا ۱۹۲میلیون دلار هم صادرات انجام داده است. سلاح‌ورزی هشدار داد: بر اساس بررسی‌های ما در اتاق متأسفانه بر اساس اجازه و تأیید سامانه جامع تجارت بیش از ۵هزار و ۱۶۵کارت که بیش از یک سال تمدید نشده‌اند، صادر شده است. اینها کارت‌هایی است که به‌عنوان کارت یکبار مصرف از آنها یاد می‌شود و مسئولیت عدم جلوگیری از صادرات بیش از ۵۰۰هزار دلار در سال در مورد آنها متوجه دستگاه‌های مربوطه است.

منبع: fardayeeghtesad-31309

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد