hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > برای سه استان جنوبی هشدار نارنجی صادر شد

برای سه استان جنوبی هشدار نارنجی صادر شد

سازمان هواشناسی برای استان‌های جنوبی کشور هشدار نارنجی صادر و اعلام کرد: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در دامنه و ارتفاعات در سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران و وقوع رعد و برق در سه استان جنوبی کشور و آبگرفتگی معابر همچنین افزایش ارتفاع موج تا ۱.۶ متر در خلیج فارس هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ اعلام کرد: طی یکشنبه (۳۰ مهرماه) بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در دامنه و ارتفاعات در سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پیش از ظهر تا شب دوشنبه (اول آبان‌ماه) افزایش سرعت وزش بیشینه باد تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه امواج بین ۱.۲متر تا ۱.۶ متر در مناطق ساحلی و به‌ویژه مناطق فراساحل استان بوشهر در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

منبع: etemadonline-637354

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد