hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > هیچ‌کس به نیابت فلسطین حق سازش ندارد

هیچ‌کس به نیابت فلسطین حق سازش ندارد

نخست‌وزیر عراق در نشست صلح قاهره با بیان اینکه هیچکس حق سازش به نیابت از مردم فلسطین را ندارد گفت: عراق به شدت مخالفت خود با تلاش‌ها برای کوچاندن مردم غزه را اعلام می‌کند.

نخست وزیر عراق در نشست صلح قاهره گفت: هیچ‌کس حق ندارد به نیابت از ملت فلسطین سازش کند

به گزارش نورنیوز، مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق  در نشست صلح قاهره را می‌خوانید:

 

  • هیچ‌کس حق سازش یا عقب‌نشینی به نیابت از ملت فلسطین را ندارد. دولت عراق خواهان ایجاد صندوق حمایت و بازسازی غزه است و از ارائه هیچ کمکی به غزه دریغ نمی‌کند.
  • ملت فلسطین در معرض کشتار جمعی قرار دارند که غیرنظامیان را در مجتمع های مسکونی، کلیساها و بیمارستان ها هدف قرار می‌دهد. بارزترین آن بیمارستان المعمدانی بود که در آن چهره حقیقی اشغالگران و نیت‌های آنها که از خطوط قرمز گذشته، مشخص شد.
  • این حملات جنگی تمام عیار است که افراد بی‌سلاح و بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهد و محاصره خفقان آوری بر افراد زنده اعمال می‌کند. واقعا سخت است با کلمات، جنایت‌های فجیع که متوقف نمی‌شود و دفن بی‌گناهان زیر آوار منازلشان را تصور کنیم.
  • غزه امروز آزمون جدیدی برای نظام جهانی است که بارها در اجرای ارزش های انسانی، عدالت و آزادی ناکام بوده و فلسطین همواره نمونه‌ای از این ناکامی بوده است.
  • رژیم صهیونیستی به نقض قطعنامه سوم ژنو درخصوص اسرای جنگی و قطعنامه چهارم برای تامین امنیت غیرنظامیان در اراضی اشغالی ادامه می دهد و پیمان بین‌المللی درخصوص حقوق غیرنظامیان و اعلامیه جهانی حقوق بشر و بیش از ۷۸ مصوبه شورای امنیت درخصوص قضیه فلسطین را نقض می‌کند.
  • عراق به شدت مخالفت خود با تلاش‌ها برای کوچاندن مردم غزه را اعلام می‌کند و می‌گوید که فرصتی برای سخن درباره آواره کردن و یا ایجاد اردوگاه‌های پناهندگان و غیره وجود ندارد.
  • رژیم صهیونیستی امروز به نقض قوانین از جمله قوانین جنگ ادامه می‌دهد، امری که بر امنیت بین‌المللی و پایداری آن تاثیر می‌گذارد و ممکن است این درگیری به منطقه کشیده شود.

 

منبع: etemadonline-637161

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد