به گزارش اکوایران، حدود یک هفته است که برخی نانوایی‌های سطح شهر تهران زودتر از برنامه همیشگی خود نانوایی را تعطیل می‌کنند و به خانه می‌روند. بررسی میدانی «اکوایران» نشان می‌دهد، نانوایی‌هایی که همیشه تا ساعت 10 یا 11 شب پخت می‌کردند؛ ساعت 7 شب کرکره نانوایی را پایین می‌کشند. تعطیلی زودهنگامی که به گفته آنها به کمبود آرد برمی‌گردد.

یک منبع آگاه به «اکو ایران» گفت: شما فقط کافی است به فرمانداری و بخشداری «کن» بروید تا بفهمید موضوع از چه قراری است. سهمیه آرد مدت‌هاست به بهانه تراکنش‌های نامتعارف کاهش یافته و هنوز هم ادامه دارد. او در پاسخ به اینکه تراکنش نامتعارف چیست؟ گفت: خود ما هم هنوز نفهمیدیم تراکنش نام متعارف چیست.

البته هنوز مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است.  محمد سلیمانی رئیس اتحادیه نانوایان نان سنگگ نیز در واکنش به تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها به «اکوایران» گفت: گاهی نانوایان نسبت به کمبود آرد شکایت می‌کنند. اما هنوز گزارشی در  مورد تعطیلی زودهنگام نانوایی‌ها به دلیل کمبود نان دریافت نکرده‌ایم.

اما چرا باید نانوایی که هزینه‌های اجاره،  دستمزد کارگر ، آب ، برق و ... آن سربه فلک گذاشته است زودتر از موعد تعطیل شود. در ضمن چرا وقتی دولت خبر از خرید بیش از 10 میلیون تن گندم را می‌دهد. خریدی که می‌تواند بازار نان را اشباع کند؛ بازار  کماکان با کمبود آرد مواجه است؟