hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > تعرفه عجیب‌وغریب برخی روانشناسان که دیوانه‌تان می‌کند؛ ۲۰ میلیون تومان برای یک جلسه مشاوره!

تعرفه عجیب‌وغریب برخی روانشناسان که دیوانه‌تان می‌کند؛ ۲۰ میلیون تومان برای یک جلسه مشاوره!

یک روانشناس گفت: شاید دور از باور باشد اما در همین شرایط سخت اقتصادی، افراد کلاهبردار و سوءاستفاده‌گری هستند که بدون هیچگونه تحصیلات مرتبطی، در عرصه روانشناسی فعالیت می‌کنند و برای هر یک جلسه مشاوره، مبالغ ۳ الی ۲۰ میلیون تومان را تعریف کرده‌اند.

مهدی اسماعیل‌تبار، نویسنده و روانشناس با بیان اینکه «یک پزشک شاید با هر ویزیت در ۱۰ دقیقه مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کند، اما یک روانشناس یا مشاور برای دریافت این تعرفه باید چهار الی پنج برابر این وقت را صرف کند»

به گزارش خبرآنلاین، می‌گوید:تعرفه مصوب سازمان نظام روانشناسی مبلغ هنگفت و عجیبی نیست، اما در شرایطی که همه اقشار جامعه با مشکلات مالی و اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‎‌کنند، این هزینه‌ها به مردم فشار وارد می‌کند و مقصر این امر روانشناسان نیستند، وظیفه دولت است که چنین وضعیتی را سامان دهد. همکاران من در این حوزه بسته به سطح سواد و دانش خود و تأمین هزینه‌ها تعرفه‌های متفاوتی دارند و این اختلاف قیمت منطقی است. حداقل تعرفه یک روانشناس باید مبلغی معادل ۳ میلیون تومان باشد، کما اینکه همین الآن هم در معدود مناطق بالای شهر تهران، برای هر یک جلسه مشاوره مبلغ ۵ تومان از مراجع اخذ می‌شود.»

 هم‌چنین این روانشناس می‌گوید: «شاید دور از باور باشد اما در همین شرایط سخت اقتصادی، افراد کلاهبردار و سوءاستفاده‌گری هستند که بدون هیچگونه تحصیلات مرتبطی، در عرصه روانشناسی فعالیت می‌کنند و برای هر یک جلسه مشاوره، مبالغ ۳ الی ۲۰ میلیون تومان را تعریف کرده‌اند. جالب‌تر اینکه مشتریان و مراجعان خود را هم دارند. این وضعیت نشان از یک بی‌عدالتی اقتصادی و عدم نظارت دقیق بر اوضاع جامعه است؛ قشری هستند که برای یک جلسه مشاوره، مبالغ میلیونی خرج می‌کنند و در مقابل افرادی هستند که توان مالی لازم برای پرداخت تعرفه‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان را ندارند.»

 

منبع: etemadonline-636864

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد