hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خرید و فروش و نگهداری گونه‌های جانوری وحشی ممنوع

خرید و فروش و نگهداری گونه‌های جانوری وحشی ممنوع

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند از ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری گونه های جانوران وحشی به منظور جلوگیری از انقراض آنها خبر داد.

 فریدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند، اظهار داشت: هرگونه اقدام در خصوص حیات وحش نظیر خرید و فروش و نگهداری بدون مجوز محیط زیست جرم و پیگرد قانونی دارد. هر ساله در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات بویژه گونه‌های آبزی همچون مار آبی، انواع سمندرها به‌ خصوص سمندر لرستانی، انواع لاک پشت و سایرگونه‌ها رونق پیدا می‌کند که این عمل خلاف قانون و جرم است.

وی گفت: سمندر لرستانی در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در رده حفاظتی در آستانه انقراض قرار دارد. در صورت ادامه تخریب زیستگاه و خرید و فروش در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقراض این‌گونه خواهیم بود.
فریدی بیان داشت:  بحث ماهی قرمز از دیگر آبزیان جدا است. تیم‌ها و گشت اداره محیط زیست این روزها در سطح شهر حضور دارند و به محض مشاهده این عمل خلاف قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.
وی در پایان تصریح کرد: از آنجا که امکان حضور در همه مکان‌ها وجود ندارد لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم به محض مشاهده خرید و فروش این آبزیان با شمارۀ  76343738  تماس حاصل کنند.
همچنین مردم می‌توانند با نخریدن این آبزیان مانع بروز و رواج این تخلفات شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد