hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مدیریت سگ‌های بلاصاحب به قوانین تازه نیاز دارد

مدیریت سگ‌های بلاصاحب به قوانین تازه نیاز دارد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره نقش فرهنگ‌سازی در غذا دادن به سگ‌های بلاصاحب، تصویب قوانین تازه در این خصوص را لازم دانست.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نیازمند تصویب قانون برای مدیریت سگ‌های بدون صاحب هستیم.

به گزارش مهر، غلامرضا ابدالی در نخستین جلسه کارگروه «نحوه کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب و گله‌دار»: بزرگترین مسئله‌، نبود یک قانون مصوب بود که تکلیف همه دستگاه‌ها را در خصوص سگ‌ها مشخص کند. 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب اعتبار برای سازمان شهرداری و دهیاری‌ها به عنوان نماینده وزارت کشور برای ساماندهی سگ‌ها و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های موجود بود.

ابدالی مدیریت پسماندها در جهت کاهش جمعیت سگ‌های بدون صاحب را حیاتی دانست و گفت: حیوانات بدون صاحب و پرسه‌زن بیشتر در اطراف مراکز پسماند پرسه می‌زنند و اگر این مراکز به خوبی حصارکشی و مدیریت شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نقش فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم تلقی و خاطرنشان کرد: مردم ما به علت مسائل احساسی و از سر دل‌سوزی به سگ‌ها غذا می‌دهند. این کار غیرقابل قبول است و تهدیدات بی‌شماری را به همراه دارد چراکه افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب را به همراه دارد.

ابدالی یادآور شد: در بعضی از کشورها قوانینی وضع شده که از غذا دادن دستی به سگ‌ها ممانعت می‌کند و برای این کار جریمه بالایی در نظر گرفته شده است. ما هم باید چنین قوانینی را داشته باشیم تا از آسیب سگ‌ها به جمعیت حیات وحش و جوامع انسانی جلوگیری شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت انواع سگ‌ها، تهدیدات سگ‌های گله‌دار برای حیات وحش، انتقال بیماری‌های مشترک انسان و سگ‌سانان، حملات مستقیم و شکار علفخواران وحشی و سایر گونه‌های حیات وحش، افزایش تلفات جاده حیات وحش به علت تعقیب و گریز سگ‌ها، گرگاس و سایر گونه‌های هیبرید و تهدید خلوص ژنتیکی ارائه شد.

 

منبع: etemadonline-636642

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد