hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > ورود استادیوم پرسپولیس به مدار لیگ برتر جدی شد

ورود استادیوم پرسپولیس به مدار لیگ برتر جدی شد

14 هزار تماشاگر و 1500 خودرو ظرفیت داریم برای اولین بار: میزبانی کمپ پرسپولیس جدی شد!

ورزشگاه شهید کاظمی قابلیت حضور 14 هزار تماشاگر در خود را دارد اما حتی اگر قرار بر انجام بازی با تماشاگر باشد بعید است اجازه حضور این تعداد تماشاگر در ورزشگاه خانگی سرخ‌ها داده شود.
به گزارش ورزش سه، صبح روز دوشنبه سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به همراه نمایندگان باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شدند و بعد از این بازدید و جلسه مهدی با درویش، مدیران باشگاه پرسپولیس مدعی‌اند این ورزشگاه با برخی اصلاحات قابلیت میزبانی در مسابقات لیگ برتر را خواهد داشت.
به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس موضوع میزبانی در ورزشگاه شهید کاظمی را بسیار جدی گرفته است چرا که اولا از پرداخت اجاره 200 تا 300 میلیونی برای هر بازی در ورزشگاه آزادی خلاص می‌شود هم می‌تواند از این ورزشگاه با بلیت‌فروشی درآمدزایی کند.

4 هزار تماشاگر با سه خروجی

مهمترین موضوع در مورد میزبانی پرسپولیس در این ورزشگاه بحث حضور تماشاگران است که این میزبانی را با مشکل جدی مواجه می‌کند و تقریبا غیرممکن می‌سازد. این نکته‌ای بود که سهیل مهدی هم به آن اشاره داشت و اعلام کرد در این مورد باید منتظر ماند و دید مسئولان شواری تامین و نیروی انتظامی چه تصمیمی خواهند گرفت.

به گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس ورزشگاه شهید کاظمی قابلیت حضور 14 هزار تماشاگر در خود را دارد اما حتی اگر قرار بر انجام بازی با تماشاگر باشد بعید است اجازه حضور این تعداد تماشاگر در ورزشگاه خانگی سرخ‌ها داده شود.

در عین حال سکوهای این ورزشگاه سه خروجی برای تماشاگران دارد که همه به یک خروجی نهایی منتهی به بزرگراه آزادگان ختم می‌شود و این کار را سخت خواهد کرد مگر اینکه خروجی‌های جدیدی برای بیرون رفتن تماشاگران باز شود. این مسئله از آنجایی که اطراف ورزشگاه شهید کاظمی خالی است امکان پذیر خواهد بود اما نیاز به برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن مسائل ترافیکی دارد.

پارکینگ عمومی با قابلیت گسترش

موضوع دیگری که می‌تواند نگران کننده باشد پارکینگ عمومی برای خودروهای تماشاگران است. بر خلاف اخبار قبلی منتشره، ورزشگاه شهید کاظمی دارای پارکینگ عمومی است که قابلیت گنجایش 1500 خودرو را دارد. هر چند این گنجایش در نگاه اول کافی به نظر نمی‌رسد اما نکته اینجاست که با توجه به باز بودن محیط اطراف این پارکینگ، چنانچه شهرداری و نهادهای مرتبط مجوز بدهند می‌توان این پارکینگ را هم گسترش داد.

نکته اینجاست که باشگاه پرسپولیس مدتی است بحث احداث زمین چمن شماره 2 در کنار ورزشگاه اصلی را مد نظر دارد و روی آن کار می‌کند اما اگر بحث گسترش استادیوم اصلی و وسعت بخشیدن به پارکینگ عمومی این مجموعه در دستور کار قرار بگیرد، موضوع احداث زمین شماره 2 منتفی خواهد شد.

سالن کنفرانس ندارد ولی مشکلی نیست

در بازدید صبح دوشنبه مهدی و مدیران باشگاه پرسپولیس از این مجموعه ایرادهایی جزئی به ورزشگاه گرفته شد. از جمله اینکه برخی ورودی‌ها باید نرده‌گذاری شود، برخی قسمت‌ها اصلاح شود، برخی بخش‌ها تمیز و رنگ شود و ...

مشکل دیگر این ورزشگاه عدم برخورداری از سالن کنفرانس مجهز است اما مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گویند در این ورزشگاه فضاهای زیادی وجود دارد که می‌توان با تجهیز یکی از آنها سالن کنفرانس مناسبی برای مصاحبه مربیان ایجاد کرد.

درآمدزایی از راه اجاره به تیم های تهرانی

در عین حال باشگاه پرسپولیس برای درآمدزایی از این ورزشگاه برنامه تازه‌ای هم دارد. چنانچه مسئولان سازمان لیگ و نهادهای مرتبط، مجوز میزبانی این ورزشگاه در مسابقات لیگ برتر را صادر کنند، باشگاه پرسپولیس قصد دارد در هفته‌هایی که این تیم در شهرستان مصاف می‌دهد ورزشگاه شهید کاظمی را برای مسابقات لیگ برتر و لیگ یکی به تیم‌هایی مثل پیکان، سایپا، هوادار و ... اجاره داده و از این طریق هم درآمدزایی کند که با در نظر گرفتن این مسئله، مجوزی که درویش و مدیران پرسپولیس به شکلی جدی دنبالش رفته‌اند راه درآمدزایی دیگری را برای باشگاه باز خواهد کرد.

به نفع باشگاه، به ضرر تیم

مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند ورزشگاه شهید کاظمی نسبت به بسیاری از استادیوم‌های دیگر تهران و شهرستان‌ها شرایط بهتری دارد و حتی نسبت به برخی ورزشگاه‌هایی که الان از دیدارهای لیگ برتری میزبانی می‌کنند مجهزتر، شیک‌تر و کامل‌تر است اما باید مسئله حضور تماشاگر در این ورزشگاه مشخص شود چرا که میزبانی در این ورزشگاه شاید برای باشگاه منجر به صرفه جویی چند صدمیلیونی شود اما برای تیم پرسپولیس عایدی نخواهد داشت و گل محمدی و بازیکنانش نیازمند یاری هواداران‌شان در بازی‌های خانگی خود هستند.

 

منبع: khanefootball-48607

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد