hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سیاسی > گفت وگوی روسای جمهور مصر و آمریکا درباره غزه

گفت وگوی روسای جمهور مصر و آمریکا درباره غزه

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند، روسای جمهور مصر و آمریکا تلفنی درباره تحولات غزه گفت وگو کردند.

به گزارش شبکه شرق، ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دوشنبه شب با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی در مورد اولویت ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و اهمیت مهار وضعیت فعلی توافق کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است: روسای جمهور مصر و آمریکا بر سر اولویت حفاظت از غیرنظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه توافق کردند.

السیسی و بایدن بر خطرناک بودن وضعیت کنونی در غزه و اهمیت مهار این بحران به نحوی که اجازه گسترش دایره درگیری و تهدید امنیت و ثبات منطقه را ندهد، توافق کردند.

دو طرف همچنین رایزنی‌های جاری با سازمان ملل متحد و تلاش‌های انجام شده برای پیشبرد و احیای روند صلح در خاورمیانه را مورد بررسی قرار دادند.

پیش تر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه آخرین آمار شهدای تجاوز سرائیل به نوار غزه را ۲هزار و ۸۰۸ نفر اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع اسرائیلی ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

 

 

 

منبع: sharghdaily-901177

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد