hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > محدودیتی در تامین شیرخشک وجود ندارد

محدودیتی در تامین شیرخشک وجود ندارد

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن بیان اینکه تا یک ماه آینده هیچ مشکلی برای تامین شیرخشک وجود ندارد گفت: با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هستیم تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص کنیم.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع مشکل کمبود شیرخشک تا یک ماه‌ آینده گفت: فعلاً محدودیتی در عرضه شیرخشک به هر کد ملی نوزاد، وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، محمدی امروز در حاشیه همایش روز جهانی غذا گفت: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر کرده‌ایم که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌ها مشکل را مرتفع می‌کنیم و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.

محمدی افزود: فعلاً محدودیتی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هستیم تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (معمولی) در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیرخشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.

منبع: etemadonline-636501

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد