hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (ویدئو) فداکاری یوزپلنگ مادر برای نجات توله‌اش از حمله شیر

(ویدئو) فداکاری یوزپلنگ مادر برای نجات توله‌اش از حمله شیر

این یوزپلنگ ماده خیلی کوچکتر از یک شیر بالغ بود. او باهوش بود تا از سرعتش به نفع خود استفاده کند و در نهایت، جان توله‌اش را نجات داد.

تصاویر شگفت انگیزی از یک یوزپلنگ مادر منتشر شده که حاضر است به معنای واقعی کلمه جان خود را فدا کند تا توله‌اش بتواند از آرواره‌های یک شیر رهایی یابد.

این ویدئو که ما را به حیات وحش ماسایی مارا واقع در کنیا می‌برد، یوزپلنگ را نشان می‌دهد که توانست با این شیر مقابله کند تا توجه او را از توله‌اش دور کند.

در ابتدای این ویدئو یوزپلنگ مادری را می‌بینیم که با توله‌اش درست کنارش ایستاده است. وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد که از طریق تور‌های سافاری که هر روز انجام می‌شود، او مرتباً آن‌ها را می‌بیند.

با این حال، چیزی که طبیعی نیست، یک شیر است که به سمت این مادر و توله اش هجوم می‌آورد، اما خوشبختانه برای این توله، مادرش هوشیار است. ما می‌بینیم که جایی که ممکن است بسیاری برگردند و از خطر فرار کنند، یوزپلنگ با سرعت تمام به آن نزدیک می‌شود. او می‌داند که زندگی توله‌اش به آن بستگی دارد.

این یوزپلنگ مادر می‌داند که به اندازه این شیر نیست و تنها کاری که او می‌تواند انجام دهد این است که سعی کند دایره‌ای دور این شیر بچرخد. او این کار را انجام می‌دهد تا بتواند حواس شکارچی را از توله اش منحرف کند تا او وقت داشته باشد که از آرواره‌های این شیر گرسنه فرار کند.

یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی در کل جهان است. بنابراین، در حالی که این شیر اگر نتواند او را بگیرد، هیچ راهی وجود ندارد که بتواند او را شکست دهد.

این یوزپلنگ ماده خیلی کوچکتر از یک شیر بالغ بود. او باهوش بود تا از سرعتش به نفع خود استفاده کند و در نهایت، جان توله‌اش را نجات داد.

منبع: فرارو

منبع: faradeed-156951

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد