hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ابزار جدید هوش مصنوعی برای دیزاینرها

ابزار جدید هوش مصنوعی برای دیزاینرها

شرکت ادوبی مدل هوش مصنوعی مولد این شرکت - Firefly - را به ابزارهای پردازشی با کیفیت‌تر و سریع‌تر مجهز کرده است. 

فردای اقتصاد - شرکت ادوبی مدل هوش مصنوعی مولد این شرکت - Firefly - را به ابزارهای پردازشی با کیفیت‌تر و سریع‌تر مجهز کرده است. 

Firefly مدل هوش مصنوعی مولد شرکت ادوبی است که در محصولات مختلف این شرکت به کار می‌رود و به کاربران این اجازه را میدهد که بسیاری از کارهایی که تا پیش از این نیاز به داشتن مهارت بود را با چند دستور ساده انجام دهند. 

عرضه Firefly توسط شرکت ادوبی سروصدای زیادی بین فعالان صنعت گرافیک و عکس ایجاد کرد چراکه سرعت ویرایش تصاویر و تولید اثر در آن بسیار بالا رفت.  

الکساندرو کاستین معاون هوش مصنوعی ادوبی در این زمینه گفت: نسخه جدید سیستم هوش مصنوعی ادوبی با ۷۰ درصد تصاویر بیشتری آموزش داده شده و به این ترتیب قادر به تولید تصاویر واقعی‌تر و بهتری نسبت به محصولات موجود است. 

نسخه جدید همچنین اجازه کنترل و پرامت‌نویسی ( دستورات متنی) بهتری به کاربر می‌دهد و همچنین می‌تواند با آپلود کردن یک تصویر از سبک و مدل آن تصویر برای ایجاد یک اثر استفاده کرد. 

این شرکت برای مواجهه با نقض کپی رایت و حقوق هنرمندان تصاویر مرجع را آرشیو می‌کند. این شرکت همچنین Firefly را با شعار - از نظر تجاری ایمن - برند کرده و گفته از مشتریانی که در دادگاه در برابر ادعای کپی‌رایت قرار می‌گیرند، حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. 

مدل‌ هوش مصنوعی Firefly با استفاده از آرشیو تصاویر متعلق به خود ادوبی آموزش داده شده و تلاش می‌کند بعد از انقلاب هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی، یک شرکت پیشرو در صنعت نرم‌افزارهای ویرایش عکس و تصویر باشد. 

رشد Firefly و توسعه ابزارهای هوش مصنوعی در محصولات ادوبی می‌تواند به معنی کاهش نیاز به متخصصانی چون گرافیست‌ها، تدوین‌گران و دیزاینرها باشد و با ساده‌تر شدن استفاده از این ابزارها برای حل موضوعات پیچیده می‌توان به راحتی از این ابزارها استفاده کرد. 

شرکت ادوبی تلاش دارد با ادغام فناوری جدید در محصولات استانداردی چون فوتوشاپ برتری صنعتی خود را بر استارتاپ‌های نوظهوری چون OpenAI نشان دهد. شرکت OpenAI به جز محصول مشهورش چت‌جی‌پی‌تی دارای یک محصول به نام دال ای است که می‌توان با دادن یک دستور متنی - پرامت - تصاویر مختلف را تولید کرد. 

به گفته ادوبی میزان استقبال وانطباق کاربران با تلفیق کارکردهای هوش مصنوعی در محصولات این شرکت - مانند فوتوشاپ - ده برابر بیشتر از متوسط دیگر محصولات این شرکت بوده است. 

ادوبی ماه قبل بعد از موفقیت در تلفیق هوش مصنوعی با محصولات مشهور قبلی خود هزینه استفاده از محصولاتش را افزایش داد. 

سرمایه‌گذارن نیز بعد از این تحولات هوش مصنوعی در ادوبی به این شرکت علاقه بیشتری نشان داده‌اند و ارزش سهام این شرکت طی سال جاری ۵۷ درصد افزایش یافته است. 

ادوبی در یکی از مهمترین تغییرات بعد از به روزرسانی هوش مصنوعی در محصولاتش از قالب وکتور - یک قالب استاندارد گرافیکی در حوزه دیجیتال دیزاین - هم پشتیبانی می‌کند و می‌توند با دستورات متنی وکتور ایجاد کند. 

ادوبی همچنین برای افزایش تعداد محتواها برای یادگیری ابزارهای هوش مصنوعی به تولیدکنندگان و صاحبان آثاری که اثرشان را در Adobe Stock قرار دهند هزینه پرداخت می‌کند. بر اساس اعلام ادوبی روش پرداخت مبتنی بر دریافت داده‌های جدید است بنابراین اگر تصاویر آنها در مجموعه های مورد آموزش بیشتری مورد  استفاده قرار گیرد، میزان پرداخت به تولیدکنندگان نیز افزایش می‌یابد.

منبع: fardayeeghtesad-30965

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد