hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > ادامه پیام‌های تسلیت در پی حادثه قتل داریوش مهرجویی

ادامه پیام‌های تسلیت در پی حادثه قتل داریوش مهرجویی

در پی قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر (همسرش) همچنان پیام‌های تسلیت مخابره می‌شود.

 

به گزارش شبکه شرق، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، در پی درگذشت زنده‌یادان داریوش مهرجویی و همسر ایشان، وحیده محمدی‌فر پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ درگذشت ناباورانه داریوش مهرجویی، کارگردان مؤلف سینمای ایران، و همسر ایشان، زنده‌یاد وحیده محمدی‌فر، جامعه سینمایی ایران را در ماتم و حیرت فراوان فرو برد. زنده‌یاد داریوش مهرجویی با جهان متفاوتی که در فیلم «گاو» به نمایش گذاشت، آغازگر جریان نوینی در سینمای ایران بود و زاویه دید جدیدی به موضوعات و مسائل اجتماعی به نمایش گذاشت.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، با نهایت تأسف و تأثر، درگذشت تلخ این کارگردان نامی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر، و نیز همسر محترم ایشان را به خانواده محترم مهرجویی، جامعه هنری و دوست‌داران ایشان تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان صبر و اجر خواستار است.

 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پیامی درگذشت فیلمساز نامدار کشور داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر را تسلیت گفت.

« یا من هو الباقی »

خبر تلخ فقدان تأسف بار داریوش مهرجویی، هنرمند نامدار و محبوب سینمای ایران، باعث تأسف و تأثر شدید جامعه فرهنگی و دوستداران سینما شد.

بی گمان او از پیشگامان موج نوی سینمای ایران و یکی از هنرمندان تأثیرگذار در دوران معاصر محسوب می شود که فقدان وی ضایعه ای جبران ناپذیر است.

استاد داریوش مهرجویی از اعضای فرهیخته و نامدار صندوق اعتباری هنر و دارنده نشان درجه یک هنری و  طرح تکریم بودند و این صندوق وظیفه خود می داند ضمن پیگیری این فاجعه غمبار در کنار خانواده داغدار این هنرمند عزیز کشور باشد.

اینجانب درگذشت این هنرمند گرانقدر و همسر گرامی اش را به جامعه فرهنگی و هنری و سینمایی کشور، دوستداران و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی برای آنها مسئلت می‌نمایم.

سید مجید پوراحمدی

در پی درگذشت ناباورانه داریوش مهرجویی و همسرش، دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در پیامی این ضایعه ناگوار را تسلیت گفت و بر شناسایی سریع عاملان آن تاکید کرد.

در پیام تسلیت مجتبی امینی آمده است: « خبر فقدان دردناک هنرمند بزرگ سینمای ایران، استاد داریوش مهرجویی و همسرشان باعث تاثر عمیق شد.‌

بی شک داریوش مهرجویی از مفاخر و بزرگان جریان ساز سینمای ایران و از افراد موثر در ادامه حیات سینما در بعد از انقلاب اسلامی بودند که در طول چندین دهه فعالیت خود، آثار ارزشمندی را به یادگار گذاشتند.

کلامی برای این حادثه تلخ و دردناک نمی توان گفت و امیدوارم عاملان آن هرچه سریعتر توسط نهادهای ذیربط شناسایی و به اشد مجازات برسند.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سینما فقدان ایشان و سرکار خانم وحیده محمدی فر را به بازماندگان، جامعه هنری کشور و عموم علاقمندانشان تسلیت عرض می نمایم و رحمت و رضوان الهی را برای آنها مسئلت می نمایم.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی ضایعه درگذشت هنرمند شاخص سینمای ایران، «داریوش مهرجویی» را به خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«همه به سوی او بازمی‌گردیم

ضایعه فقدان ‌کارگردان برجسته و هنرمند شاخص‌ سینمای ایران، استاد مرحوم داریوش مهرجویی و همسرشان موجب تأثر و تألم خاطر عمیق شد. این حادثه و ضایعه تلخ را به جامعه شریف سینمای ایران و همچنین تمامی علاقمندان سینمای جریان ساز مرحوم مهرجویی تسلیت می‌گویم.

آثار این هنرمند با دانش و سینماگر خلاق در بیش از شش دهه فعالیت هنری به یادگار مانده است.

از پروردگار مهربان برای زندگی ابدی او و همسر مرحومه‌اش مغفرت و رحمت واسعه و برای فرزندان دلبندش صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

مجید زین العابدین

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

 

منبع: sharghdaily-900943

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد