hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) «تدی خرسه»؛ مقاوم‌ترین بولدوزر زرهی جهان در خط مقدم نبرد اسرائیل و حماس

(تصاویر) «تدی خرسه»؛ مقاوم‌ترین بولدوزر زرهی جهان در خط مقدم نبرد اسرائیل و حماس

بولدوزر زرهی D۹R با نام مستعار دوبی (Doobi) یا تدی خرسه (Teddy Bear) با ۱۵ تن زره افزوده‌شده و تیغه تقویت‌شده، در برابر اسلحه یا مواد منفجره غیرقابل نفوذ است.

در پی حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل که به کشته و زخمی شدن بیش از هزار اسرائیلی و به گروگان گرفتن تعداد قابل توجهی از آن‌ها ختم شد، ارتش اسرائیل یک بولدوزر زرهی غول پیکر به طول نزدیک به ۸ متر به نام D۹R را برای حمله به غزه، در مرز‌های خود با این باریکه مستقر کرده است.

بولدوزر زرهی D۹R با نام مستعار دوبی (Doobi) یا تدی خرسه (Teddy Bear) با ۱۵ تن زره افزوده‌شده و تیغه تقویت‌شده، در برابر اسلحه یا مواد منفجره غیرقابل نفوذ است.

در صورت وقوع درگیری، بولدوزر کاترپیلار اصلاح‌شده توسط اسرائیل برای منفجر کردن مین‌ها و بمب‌های دست ساز و برای از بین بردن موانع در مسیر استفاده خواهد شد. این بولدوزر اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط ارتش اسرائیل به خدمت گرفته شد.

ارتش اسرائیل در پی آماده‌سازی برای انجام یک حمله بزرگ زمینی، صد‌ها هزار سرباز و ده‌ها تانک را در مرز با غزه مستقر کرده است و این بولدوزر را کلید عملیات خود می‌داند. آن‌ها برای رسیدن به مقر‌های حماس باید چندین خط دفاعی ازجمله مین ها، خمپاره‌انداز‌ها و تسلیحات ضدتانک را پشت سر بگذارند.

این هیولای ۶۲ تنی برای محافظت از دو خدمه خود در برابر شلیک‌ها، شیشه‌های ضدگلوله دارد و می‌تواند با یک نارنجک انداز، تیربار یا پرتابه انداز دودزا تجهیز شود.

D۹R ملقب به «تدی خرسه»؛ مقاوم‌ترین بولدوزر زرهی جهان در خط مقدم نبرد اسرائیل و حماس

بدون شک جنگ این بار برای هر دو طرف خونین خواهد بود و فناوری پیشرفته‌ای مانند D۹R نفشی حیاتی برای نیرو‌های اسراییلی ایفا خواهد کرد.

منبع :روزیاتو

منبع: fararu-673625

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد