hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > علمی > (تصاویر) آمریکا، اولین لیزر ضد پهپاد جهان عملیاتی کرد!

(تصاویر) آمریکا، اولین لیزر ضد پهپاد جهان عملیاتی کرد!

DE M – SHORAD یک لیزر ۵۰ کیلوواتی را روی یک خودروی رزمی پیاده نظام استرایکر با بدنه دوگانه قرار داده است، تازه‌ترین نسخه از استرایکر که برای محافظت بیشتر در برابر وسایل انفجاری دست ساز و انفجار‌های زمینی طراحی شده است.

ارتش ایالات متحده به تازگی اولین واحد مجهز به سلاح لیزری خود را به نمایش گذاشته که احتمالاً اولین در نوع خود در کل جهان است. این واحد که در فورت سیل، اوکلاهما مستقر است، چهار خودروی رزمی پیاده نظام استرایکر (Stryker) مجهز به لیزر را در اختیار گرفته که هر کدام از آن‌ها یک سیستم سلاح لیزری ۵۰ کیلوواتی را روی خود نصب کرده اند. ترکیب استرایکر و لیزر که ارتش آن را DE M-SHORAD می‌نامد، می‌تواند هم هواپیما‌های بدون سرنشین و هم توپخانه مانند خمپاره و راکت را در حال پرواز سرنگون کند.

این چهار وسیله نقلیه با نام دفاع هوایی مانور-کوتاه برد انرژی مستقیم (Directed Energy Maneuver-Short Range Air Defense) یا به اختصار DE M – SHORAD شناخته می‌شوند. انرژی مستقیم به لیزر، مانور به این واقعیت که این لیزر روی یک خودرو متحرک نصب شده و دفاع هوایی کوتاه برد به عملیات رسمی طراحی شده برای این خودرو اشاره دارند.

DE M-SHORAD؛ اولین لیزر ضد پهپاد جهان توسط ارتش آمریکا عملیاتی شد

نتیجه گیری

ظهور و کارآمدی هواپیما‌های بدون سرنشین در میدان نبرد موضوعی بسیار شگفت انگیز بوده است. همچنین پهپاد‌های رزمی از یک الگوی غیرمعمول پیروی می‌کنند: در شرایطی که پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند، ارزان‌تر هم می‌شوند و به تعداد بیشتری می‌توان آن‌ها را عملیاتی کرد. مقابله با آن‌ها به سلاحی نیاز دارد که بتواند هم سریع و هم ارزان به آن‌ها شلیک کند و ممکن است DE – M – SHORAD همان سلاح باشد.

منبع:روزیاتو

منبع: fararu-673562

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد